Har snackats spaltmeter om B-one här på wF.. ;)
• http://www.webforum.nu/search.php?s=&action=showresults&searchid=232222&sortby=lastpost&sortorder=descending
Välkommen hit föresten! :bire
26 svar · 5 062 visningar · startad av macgyver
Jag har anlitat B-one sedan ett par månader och har haft oändligt mkt problem. Dessutom är det svårt att få support eftersom det tar ca 1 dygn för dem att svara och svaren är ofta humbug. Någon chans att få tillbaka delar av avgiften fanns naturligtvis inte heller, trots att det uppenbarligen inte har fungerat.
Är det någon mer som har liknande erfarenheter av dem eller har jag haft en massa otur?
Har snackats spaltmeter om B-one här på wF.. ;)
• http://www.webforum.nu/search.php?s=&action=showresults&searchid=232222&sortby=lastpost&sortorder=descending
Välkommen hit föresten! :bire
Re: Hmm...
Snurre skrev:
Som det heter: Man får det man betalar för.
:)
Måste nästan protestera här... Vissa kan tro att desto dyrare, desto bättre webbhotell! Men det finns en hel del dyra skitwebbhotell också! :)
JO..
Jo, det är ju sant att dyrast inte är bäst..
Men är det billigt så är det ju oftast något man måste tulla på för att det skall kunna bli billigt.
Coccozz skrev:
Nån som vet om Box.se är bra? det är ju rätt billigt och de har stöd för nästan allt.
En till som har "fri trafik"...
Annars kan du kolla på 99kronor.com eller aleborg.se
*host* aleborg *host*
jo...men aleborg är ju bara billigt första året, sen kostar det ju dubbelt så mycket igen =)
99kronor var billigt men gav ett oseriöst intryck, dessutom har de inte stöd för asp...=(
Coccozz -> Visst blir det dubbelt så dyrt andra året, men det är fortfarande billigt. Man får vad man betalar för. Har man inte behov av support och stabilitet så ska man välja något billigt som b-one, 99kronor osv. Men man ska ha i åtanke att dessa hotell, jag citerar en ägare av ett billigt hotell: "satsar på kvantitet, inte kvalitet". Visst det funkar bra tills dess att dom tryckt in 1500-2000 kunder på en burk, vad händer sen? Jo, burken blir seg och crasherna kommer oftare och oftare. Och då har du ingen support att ringa eller kontakta och få ett svar för dom sitter med mail ifrån 2000 kunder som dom ska svara på!
Billigt är gott men inte bra, tyvärr.
Men åter igen, har du inga direkta krav så spelar det ingen roll vilket webbhotell du väljer!
Har testat aleborg nu ett tag och är väldigt nöjd. Det är betydligt billigare än ISP-huset som jag nyttjade tidigare. De billigaste webbhotellen kan aldrig överleva om de skall försöka upprätthålla en god service och stabilitet. Det kostar för mycket.
Säger ju att 99kronor gav oseriöst intryck...aja tur att aleborg har kvar sitt erbjudande till juni...får börja spara ;)
Coccozz skrev:
Säger ju att 99kronor gav oseriöst intryck...aja tur att aleborg har kvar sitt erbjudande till juni...
Coccozz, det skulle vara uppskattat om du kan berätta vad du tycker verkar oseriöst. Konstruktiv kritik är alltid välkommen.
Maila också gärna kundtjänst på support@99kronor.com med ditt svar.
clarkbones skrev:
De billigaste webbhotellen kan aldrig överleva om de skall försöka upprätthålla en god service och stabilitet. Det kostar för mycket.
OBS att 99Kronor.com inte är en s.k "fly-by-night" operation. Förutom att hotellet redan har ett relativt stort antal kunder så backas det också av sitt moderbolag, ett amerikanskt webhotell med mycket resurser. Priserna må verka löjeväckande låga men alla kalkyler stämmer.
Vi har även en snabb & kompetent support som du är välkommen att testa.
-Felix
P.S Notera att jag ej är representativ av ägarna till webhotellet via det här inlägget. Detta inlägg har jag skrivit på egen fritid och ej på uppdrag av 99Kronor.com.
99KR-Felix -> är det inte så att ni endast hyr servrarna från ett företag i USA? Du har även påståt att ni inte är ett svenskt företag, men man får en annan uppfattning när man kör en whois på 99kronor.com, inte någon speciellt seriös heller med tanke på telefonnumret...
P.S Notera att jag har kafferast när jag skriver detta, så inlägget är gjort i egenskap av privatperson, inte webbhotellsägare ;)
Hehe, 5 poäng till aleborg ;)
P.S Notera att jag har kafferast när jag skriver detta, så inlägget är gjort i egenskap av privatperson, inte webbhotellsägare
haha :P
Njae Aleborg, om du gräver i din ICQ-logg så får du se att det är ett amerikanskt bolag med egen datacentral och utrustning som ligger bakom. Det har aldrig påståtts någoting annat.
Ett svenskt bolag har däremot kontrakt på att hantera svensk kundtjänst. Även detta har jag skrivit i klartext i våra tidigare samtal.
Jag tycker det är tråkigt att du attackerar oss på detta sätt då du och jag har haft en trevlig kommunikation upp till nu.
Om du helt plötsligt har fått något emot mig som person så är du välkommen att kontakta mig så kan vi reda ut det.
Det var inte meningen att attackera dig Felix!
Har tyvärr inte loggning på ICQ:n, jag uppfattade det som om att ni hyrde era servrar, dedikerade servrar alltså!
Vet att du sa att ni hade ett svenskt företag för supporten, tycker bara att det verkar konstigt att domänen är skriven på det företaget, man får då uppfattningen av att webbhotellet är svenskt vilket är fel, man får även den uppfattningen på Er sida! Det som gör att folk tycker att ni verkar oseriösa tror jag beror en del på att ni inte har telefonsupport och anger ett fejknummer i whois:en.
Jag vet att ni är mer seriösa än andra billiga webbhotell, och rekommenderar Er framför b-one om man nu är ute efter enbart billigt webbhotell! Men jag står ända fast vid detta uttalande: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=618926#post618926
I sverige skulle man inte kunna ha sådana priser eftersom moms, skatt och sociala-avgifter skulle äta upp allt och ge för lite tillbaka. av 99 kr skulle du få behålla runt 20-30 kr förutsatt att 99 kr är inkl. moms! Dvs det krävs ca 800 nya kunder per månad för att ge en enda person lön!
Hittade inte 99 kronor hos PRV, eller heter ni nått annat?
Ta det här som konstruktiv kritik och jobba upp Ert företag efter nått som folk kan lita på och inte få ett oseriöst intryck av!
Missförstånd uppstår alltid. Mina ursäker om något jag har sagt kan ha missuppfattas. Att telefonnumret är fejk är mer på grund av att man måste ha ett telefonnummer än inget alls. Tyvärr har man upplevt att, när det funnits ett riktigt nummer där, att flera kunder försöker nå kundtjänst via det numret vilket förstås kan vara frustrerande.
Det skall inom snar framtid upprättas ett 020 nummer för driftinfo, mm, som även kommer att stå i WHOIS'en i framtiden.
Varför domännamnet står på 99Kronor.com är för att webhotellet heter 99Kronor.com. Företaget som driver svensk kundtjänst heter inte 99Kronor.com.
Ang. brutto per kund är snittet 480SEK (detta inkluderar startavgifter, domänavgifter, samt att det utjämnas via de olika paketens priser). Kostnaderna reduceras också mycket genom att det finns ett automatiserat beställningssystem. Ingen tid spenderas alltså på att installera nya konton.
Konstruktiv kritik är, som jag nämde i mitt svar till Coccozz, alltid välkommet och jag har noterat vad som ovan påpekas som oseriöst så att jag kan se till att rätt personer får en titt på det och ändrar det så snart som möjligt.
Funktionsmässigt (även med överföring/utrymme) så har vi samma och ofta bättre paket än de dyra webhotellen. Planer finns också på att implementera ett nytt konstnadseffektivt system som reducerar kostnaderna för kundtjänst med nästan 80% så även där ser det ljust ut.
Jag tackar dig för att du svarade professionellt och klargjorde några missförstånd.
Hoppas du får en trevlig början på din arbetsvecka!
Mvh
Felix