webForumDet fria alternativet

Snart sitter vi på modem igen...

Webbhotell & domäner

93 svar · 2 800 visningar · startad av Quid

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg
Frågan#1

Vad ska man säga? Snart sitter vi väl på modem igen...

http://www.idg.se/ArticlePages/200303/17/20030317085308_CS/20030317085308_CS.dbp.asp

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Vad hade folk förväntat sig? Sedan lanserar de bredbands-tv och andra streamade tjänster, vilket i sin tur gör att varenda normalsurfare snart ligger på maxnivån på den rörliga biten. Vet Telia om att de redan idag har ett allmönt dåligt rykte? Troligtvis inte... :(

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag undrar vad deras 2mbt-lösning kommer att kosta mig ;)

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Telia... antingen skrattar man åt dom eller så blir man knäpp på dom. När ska dom egentligen lära sig?

Känns skönt att man sitter med Bredbandsbolaget som leverantör... istället för rörliga avgifter så vill dom öka hastigheten istället :)

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Mej vill också ha bbb :o

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Fast iof skall jag nog inte klaga, om man tänker på kevin mitnick som inte äns får röra en dator ;)

I could not use an electronic toilet without permission from the U.S.

/ Mikul

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Kunde just tänka mig det! x( :x

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Eftersom Bostream köper av Telia lär väl även deras tjänst bli drabbad :l

*suck... så fort ett fungerande modem anländer, pluggar jag in ADSL. Få se hur länge den glädjen varar :( *

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

mikul skrev:

Fast iof skall jag nog inte klaga, om man tänker på kevin mitnick som inte äns får röra en dator ;)

Fast han får det nu ju.... wired

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Gillar inte bakåtsträvare. :)

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Blev så d****a upprörd så jag ringde till Telia Data och fick detta dementerat av Fredrik Mattson på kundtjänst. Han menade att det inte på något sätt finns några sådana planer.
Men hurvida detta stämmer får väl framtiden utvisa.

Medlem sedan okt. 2001615 inlägg

om ni tänker efter
det som kostar för bolagen är belastningen på nätet
alltså hur mycket information som flödar

är det inte igentligen rätt rimligt att man då skall betala mer om man belastar nätet mer?

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Alltså...

Alltså... det är lika bra att gå tillbaka till ett vanligt modem.. om man ska börja betala för mängden man laddar ner.

- Det är ju tragiskt!

Alltså telia måste ju ha tappat bort sig någonstans efter vägen, var inte hela idéen med ADSL och Bredband att man skulle få betala en fastkostnad varje månad?

Fasiken snart är det som att ha vanligt modem, skillnaden är att man bara betalar för det man laddar ner i stället för tiden man är på internet! oj oj oj....

Och man kan inte ens gå skola utan att behöva tillgång till internet, snart måste man vara miljonär för att kunna använda internet. x(

tanken med internet / bredband är inte att man skall sitta uppkopplad dygnet runt och ladda ner musik samt film

vilket många har fått för sig

om ni tänker efter
det som kostar för bolagen är belastningen på nätet
alltså hur mycket information som flödar

är det inte igentligen rätt rimligt att man då skall betala mer om man belastar nätet mer?

Då skulle de ha gått ut med det när ADSL introducerades istället för att hastigt ändra sig när ca 500 000 eller mer, har införskaffat sig ADSL från telia osv.

"Och det är förj-ligt att de äger telenätet också."

"Och det är förj-ligt att de äger telenätet också."

skall de bara ge bort något som de byggt upp med egna pengar?

bredband är till för att du skall vara uppkopplad hela tiden med en snabbare hastighet
alltså för att slippa ett tickande modem + att det internet skall blockera den vanliga telefonen

inte att du skall kunna ladda ner mer och fortare

tanken med internet / bredband är inte att man skall sitta uppkopplad dygnet runt och ladda ner musik samt film

vilket många har fått för sig

Kanske inte, men att bara kolla mailen kan då bli en smärre kostnad i längden. :e

hade folk inte suttit dygnet runt och laddat ner film och musik
hade det inte varit den belastningen på nätet och Telia, med mera, hade inte fått de kostnaderna, vilket hade gjort att de inte hade behövt höja priserna och tex ta betalt för antal mb

en smart idé är ju annars att man ha ratio på sitt bredband
så kan du göra vad du vill
men du måste betala för de mb du laddar ner över din ratio

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)