webForumDet fria alternativet

Vilket webbhotell rekomenderas

Webbhotell & domäner

64 svar · 4 810 visningar · startad av mrbagis · sida 2 av 4

Frågan, av mrbagis

Tjena, Jag kan ingenting om hur man bygger en hmsida och vad man behöver. Jag driver en biograf som jag vill ha en hemsida till, vi har ca 4500 besökare om året och jag undrar helt enkelt vilket webbhotel ni rekomenderar. Jag vill inte att det skall kosta speciellt mycket mer är 1200kr om året (gärna så billigt som möjligt) men huvudfrågan är ju vilka använder ni själva och hur bra är dom.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Jag har Aleborg, och är grymt nöjd, främst med att dem är så snabba och vänliga i supporten. Nästan aldrig avbrott, och aldrig längre än 3 min...(datorn startar om)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du skall ha php på din sida så är det Linux-servern. Skall du ha ha asp så är det windows-servern.

Medlem sedan mars 200313 inlägg

Sir Peter antar du glömmer bort att jag var nybörjare :e

Jag har ingen som helst aning om vad php och asp innebär, står för eller vad jag själv har.

Jag har nog tänkt bygga min hemsida i Front page och jag själv har ju Windows XP hemma. :q :q

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du enbart skall använda dig av html så spelar det ingen roll vilken du väljer kan man säga.
Vad du har för operativsystem hemma har ingen betydelse.
Man kan väl säga att om du skall bygga sidan helt själv och är nybörjare så kan du välja vilken server du vill. ;)

Det låter bra! Då tar jag Windows eftersom jag är en sån Microsoft fjolla.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Har aleborg, är kanonnöjd!

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Har jag sagt att jag älskar mina kunder :e :f

För din info har jag nu gjort en bokning.

Måste dock redan nu erkänna att jag blev besviken på att det tillkom avgifter på 600kr.

Är ganska övertygad om att ni vet att det finns rookies som jag som uppfatar 880kr / år som ett TOTAL pris. Det framgår inte någonstans innan slutet av beställningen att avgifter tillkommer.

Hoppas att du känner till att enligt marknadsföringslagen så får inte företag som vänder sig delvis till privatkunder annonsera exkl moms. I övrigt hade jag önskat att det stod i inledningen att kostnader för domän namnet tillkommer.

Men nog om detta jag hoppas att jag i framtiden blir en lika nöjd kund som dina andra kunder.

Hej mrbagis!
Det står klart och tydligt på beställningssidan:
"Startavgift samt ev. domänkostnad tillkommer på första fakturan"
På sidan "Webbhotell" finns dessutom domänpriser samt att på beställningssidan finns det en länk som leder till en popup med domänpriserna.
Webbhotell samt domäner är 2 st skillda saker.
Men jag ska ändå gå över sidan och se om jag kan förtydliga detta på något sätt!

aleberg

Du förstår säkert att det inte är världens lättaste att fatta när man är nybörjare. Man tror ju att allt ingår i priset när man skyltar så stort med priset.

Hur som helst kan jag kasta ur mig frågan när du ändå är här.

Måste jag faxa nått in till dig nu när jag beställt en .se adress eller löser du det problemet åt mig?

Ärligt råder jag dig att ha dina priser inkl moms eftersom du vänder dig till privatpersoner.

/ Stephan

Jag har mailat dig ang. domänen.
Aleborg Solutions vänder sig både till företag samt privatpersoner.
Orsaken till att priserna är exkl. moms är för att dom flesta webbhotell visar priserna så och vid en jämförelse mellan hotellen så skulle det lätt kunna missuppfattas till vår nackdel...

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Jag skulle också vilja rekommendera Aleborg.
Jag har redan flyttat dit ett antal av de konton jag tillhandahar.
Allt fungerar väldigt bra.

Medlem sedan feb. 2003185 inlägg

Hej MR . bagis!

Kikade in lite på 99kronor och visst verkar det bra.
Frågan är hur snabbt dom svarar på support, enklast är att skicka dom ett email och se hur snabbt du får svar.
Jag har https://www.sajthotellet.com och dom svarar alltid inom en timme på support via email ibland snabbare. Supporten tycker jag är viktig så detta värderar jag. Sen är dom billiga oxå ju :)

Ex:
Webbutrymme: 50 MB
E-postkonton (POP3): 10 st
Pris: 35 SEK/mån inkl moms (420/år)

I detta pkt finns allt du behöver. Avgift för domännamn tilkommer dock med 250:- för tex en .com eller 600:- för en .se domän.

Jag tror dock inte du behöver så mycket som 50 mb. 20-30 räcker nog dvs om du inte ska lägga upp flera hundra bilder :)

ha de.....

//Jimbo

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

jimbo.

Jag har en kompis som använder det hotellet.
Och jag tror att det varit ett antal trådar uppe.
Som beskriver hotellet som dåligt.

Dålig uptime dålig support osv.

Medlem sedan feb. 2003100 inlägg

Jag hoppas att kommentaren om dålig uptime och support i tidigare meddelande var om Sajthotellet.com! 99Kronor.com har aldrig haft klagomål på något sådant så det skulle förvåna mig om det är en enda missnöjd kund där ute.

:)

Oj, kanske skulle skrivit det.

Om det var otydligt var det sajthotellet.com jag menade.

99kronor har jag ingen erfarenhet av men hemsidan verkar vara okej. Men den var extremt segladdad när jag var inne på den precis.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

På tal om billiga hotel: http://b-one.nu
Har ingen egen erfarenhet om det dock...

Medlem sedan feb. 2003100 inlägg

Jo jag trodde nog du menade Sajthotellet.com men man vet aldrig!

Segladdad? Det var konstigt. Du kanske kan köra en ping från den från dig och maila resultatet till mig? felix at 99kronor.com.
Inkludera gärna vilken operatör du surfar via. (Huvudsidan är en enda stor bild så det kan iofs verka segt också)

Telia ADSL
IP: 170.208.6.130
Ping: 187 i snitt

Ligger serven i USA ?

Nja, jag tyckte den var seg över hela.

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Tengblad skrev:

Har aleborg, är kanonnöjd!

Jag med! :D

285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
150 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
149 ms — ändringar (db)