Har vi några erfarna herrar som brukar handla från ebay här? Jag funderar själv på att köpa prylar därifrån, men eftersom det mesta kommer att skickas från USA så blir man ju lite tveksam...
Hur brukar det fungera? Har ni blivit blåsta någon gång? Vad ska man se upp med? Hur betalar man smidigast?
Jag har handlat en hel del tv-spel bl.a från både England och Usa, och det har fungerat suveränt. Jag har handlat 3-4 gånger från Usa och har hittills sluppit tullavgifter.
Jupp, jag har också hört att "de flesta" slipper tullavgifter och liknande. Men om man då åker på att betala tullavgift, vilka belopp kan det röra sig om, eller baseras det på vad det är som förs in i landet?
Har handlat från utanför EU några gånger senast månaderna och inte behövt betala tull en enda gång. Jag tror tullarna sitter med en tärning och låter slumpen avgöra vem som ska betala tull..
Handlar nog minst ett par gånger i månaden på eBay. Hunnit bli säkert över 50 gånger nu. Skulle inte tveka för att använda det igen, majoriteten (99%) av säljarna där är seriösa och mycket lätta att ha att göra med.
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e