Hej!
DNS borde vara lätt att ändra sen. Om den inte är det ska du inte ens registrera via det bolaget. Det skall också helst vara gratis att uppdatera DNS:en för din domän.
Mvh
Felix
99Kronor.com
2 svar · 261 visningar · startad av kajus
Jag har gjort en intressenanmälan på en se-domän. Företaget som jag har använt skickar följande i sitt mail:
Du har inte angett om du önskar att vi registrerar domänen till vår DNS, eller om du själv har namnservrar som domänen ska registreras till. Önskar du att domänen registreras till vår DNS, uppmärksammar vi dig på att vi kör olika erbjudande i samband med de nya reglerna för .se domäner. Tex. kan du få din .se domän inkl. forwarding till valfri webbadress samt 3 pop3-konton för endast 495 kr exkl. moms.
Önskar du beställa webbhotell för ett år, erbjuder vi dig SE-domänen för endast 250 kr exkl. moms. Dessa priser gäller endast fram till 30:e mars – sedan är det vanliga priser som gäller.
Skall domänen beställas till dina namnservrar, är det viktigt att domänen är konfigurerad, dvs. upplagt i namnservrar – annars kommer domänen registreras utan DNS-uppgifter, och denna måste sedan skickas in.
Nu är det så att jag inte har något webhotell för tillfället, men hade tänkt snart att skaffa mig ett, men inte hos dem som jag har beställt domänen av. Vad ska jag svara då? Ska jag säga att jag har egna namnservrar och isåfall, är det lätt att ändra dns sen?
Hej!
DNS borde vara lätt att ändra sen. Om den inte är det ska du inte ens registrera via det bolaget. Det skall också helst vara gratis att uppdatera DNS:en för din domän.
Mvh
Felix
99Kronor.com
Tackar för svaret. Jag skickade till företaget och fick svaret att det var gratis...