borde vill inte vara några problem. bara att ställa in i dns'en att alla mail adresser ska komma till den andra serverns ip, eller?
iof är det nog bättre att något av hotellen som brukar vara här svarar för de borde ju veta mer exakt :)
3 svar · 266 visningar · startad av Pellefant
Hej!
Jag har en ASP sida som ligger på gratishotelllet Kritan. (funkar toppen). De har dock inte någon mailserver.
Jag använder ett PHP hotell i USA, som erbjuder att man har 10 st domäner(webb+mail) hos dem. (kostar 9 dollar/mån, fungerar jättebra.)
Tror ni det skulle vara tekniskt jobbigt för PHP hotellet att enbart ha hand om mailen för denna domän? Är det tekniskt möjligt att dela på dem såhär?
borde vill inte vara några problem. bara att ställa in i dns'en att alla mail adresser ska komma till den andra serverns ip, eller?
iof är det nog bättre att något av hotellen som brukar vara här svarar för de borde ju veta mer exakt :)
Det är fullt möjligt att ordna. Har inte full koll på exakt hur det tekniska går till, men först så måste Kritan lägga till/ändra MX-record för din domän, som "berättar" att en annan server hanterar din e-post. Vad som behöver konfigureras på "andra sidan" vet jag tyvärr inte. Har endast använt detta i samband med Everyone.net tidigare. Jag citerar den information som finns i kontrollpanelen på mitt webbhotell:
cPanel - Mail Exchanger skrev:
"MX" ("Mail eXchanger") records are used to specify what server on the Internet is running the software configured to handle email for your domain. MX record has three parts: your domain name, the name of the machine that will accept mail for the domain, and a preference value. The preference value lets you build some fault tolerance into your mail setup by setting the rank of each mail server when you have more than one.
Har för mig att när man använder zoneedit specifierar man vart mailen skall vandra, och alla de andra anropen. Ta en titt på det kanske.
Adreas