webForumDet fria alternativet

Zoonedit

Webbhotell & domäner

10 svar · 444 visningar · startad av Qaz

Medlem sedan feb. 2000211 inlägg
Frågan#1

Hallå alla.
Jag reggade ett domän namn och skaffade DNS hos zoonedit, efter att ha läst lite gamla wF trådar. Nu har jag plötsligt en brevlåda som är full av skräp.

Är det så att alla kan läsa all data ur zoonedits zoon filer och på så sett kan "hitta" nya domäner? Någon som har samma erfarenhet av zoonedit?

Nu är det ju sent att ändra sig, spam företagen har ju redan fått tag i min adress, men finns det fler gratis dns hosting som erbjuder samma saker som zoonedit?

Medlem sedan mars 2001238 inlägg

Kan det vara så att domänen kan ha ägts av någon annan tidigare?

Det är iof möjligt. Går det att kolla?
Jag ska kolla i vilka namn "skräpet" kommer. Om det är samma namn hela tiden kan man kanske förutsätta det? Oc här det så är det ju en smal sam att filtrera bort skiten.

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Jag har iallafall inte märkt det hos ZoneEdit. Jag skulle inte tro att det är lättare att få reda på att din adress finns genom zoneedit än vad det är att bara kolla i vanliga dnsregister. Jag har förstås råkat ut för en incident men det är absolut inget jag beskyller ZoneEdit för.. Jag kopplade tillbaka min spärrade brevlåda igår.. ;)

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Har ändrat så att inte alla mail @domanen går fram. jag hade det på min mail tidigare då komm det massa spam eftersom allt gick til oavsett vad man skrev.

Medlem sedan mars 2001238 inlägg

Jag vet inte om det finns något "idiotsäkert" sätt att kolla om en domän använts tidigare. Något du skulle kunna testa är att söka lite på Google etc efter eventuella sidor som länkar till din domän, link:www.dindomän.com.

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Man skulle ju kunna kika på https://www.archive.org också.

Det verkar bara som om det är skickat till 4 olika adresser, vilket kanske tyder på en begangnad domän. Inga större problem med att filtrera bort detta.

Jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte hade samma otur som Axel.

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Jag har fem domäner hos zoneedit och jag har aldrig fått spam från zoneedit. Jag får spam på en adress och den har jag använt när jag har registrerat sidor hos sökmotorer, där får jag mängder av spam. Men det är skönt när man vet varifrån det kommer :)

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jag använder mej också av zoneedit och får inget spam alls.

Bara att konstatera, en gammal domän, som någon tröttnat på.....

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)