webForumDet fria alternativet

Web site monitoring

Webbservrar

2 svar · 249 visningar · startad av davids

Medlem sedan mars 2001238 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Jag är på jakt efter en tjänst för att kolla om en webbsida (servern) är uppe. Liknande som AtWatch (https://www.atwatch.com) mfl erbjuder. Den enda funktionalitet jag egentligen behöver är att det ska kontrolleras var femte eller tionde minut och visa uptime i procent i statistiken.

Syftet är att testa webbhotellets nätverk och se ifall det är stabilt. Domänen i fråga innehåller inget mer än en testsida för tillfället. Eftersom jag inte ska använda domänen till någonting egentligen så känns det lite meningslöst att slänga ut 200 spänn i månaden på en sån här övervakningstjänst. Jag vill med andra ord komma undan så billigt som möjligt.

Observera att tidsintervallen är viktig. Det finns gratistjänster som gör exakt det jag vill, fast då varje timme. Jag vill ha kontrollen var femte eller tionde minut.

Några tips om vart jag ska vända mig?

Medlem sedan mars 20001 266 inlägg

Davids håller faktiskt på med en sådan tjänst nu. Börjar bli mer och mer klar. Kommer erbjuda e-post resp icq notifiering. Kommer scanna av var 15min, och om sidan ej svarar intensivscannas den.

Varje dag komprimeras de dagliga händelser till ett procentuellt värde över dagen.

Kom gärna med förslag

Andreas

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

bort

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)