b-one tar 12kr/mån + uppläggningsavgift 199kr. Dessa priser är exlusive moms, så det blir 428kr totalt för första året.
99kronor.com tar 99kr/år, dvs 8.25/mån + uppläggningsavgift 199kr. Det blir 298 totalt för första året.
Vad skiljer?
b-one ger 100mb och "fri" trafik 99kronor.com ger 50mb och 2GB överföring/mån
Jag läste på ett annat forum där någon hade mailat b-one och frågat vad som egentligen menas med fri trafik. De svarade att deras kunder inte får förbruka mer än genomsnittet vilket är ca. 1/2 GB per år.
Det blir 40mb/mån.. :l
Summa summarum:
b-one ger mer utrymme. 99kronor.com är billigare och ger mer överföring
Jag har mailat till dom och frågat om trafiken.
Till mej vägrar dom säga en siffra och hänvisar till deras avtals-text, vilken är väldigt oklar och svävande i sin formulering.
Till sist sa dom bara - "det kan vi inte svara på"...
Låter väl konstigt att inte veta vad dom har för resurser...
En annan sak är att uppsägningstiden är 3 mån, men man får inte tillbaka inbetald avgift - och den ska betalas för 1 år i förväg...
Vet inte hur det är på andra ställen, men det tycker jag är dåligt.
"99kronor.com ger inga garantier vad gäller uppetid & tillgång för våra servrar eller din sida."
Jag skulle också skriva så om det hade varit jag som hade erbjudit folk webbhotell för 99 kr / år. You get what you pay for, för 99 kr / år har man IMO inte rätt till några garantier på uptime.
det är väldigt få webhotell som ger uppetid garantier, vissa ger t.ex. 99.8% garanterad uppetid, men de är extremt dyra.. alla andra ger ingen garnati, men det betyder inte att deras servrar är ostabila..
Vill bara tillägga att 99Kronor.com höjer antalet MB från 50MB till 100MB den 26:e Februari. Antalet e-postkonton fördubblas också, även för existerande kunder. Vi har just nu inga planer på att höja överföringsgränsen ytterligare.
Förhoppningsvis ses detta meddelande inte som någon sorts reklam.
Jag är intresserad av vem som äger webhotellet jag ska handla med. Jag vet fortfarande inte om det är Hell Angels som ligegr bakom Datorbutiken.com, visst är risken liten, men ni ska ha i åtanke innan ni säger att jag är knäpp att, Hell angels försökte köpa gården innan datorbutiken.com köpte den.
Hell Angels sysslar idag huvudsakligen med ekonomisk brottslighet, det är känt att ekonomiska brottslingar döjer sig bäst i bolag med skyhöga omsättningar.
Vad gör man för att få skyhög omsättning?
Jo man tar säljer varorna nästan helt utan marginaler.
Jag tycker iofs att datorbutiken.com är bra och jag tror inte längre att Hells angels ligger bakom den, en jag vet inte säkert.
Ville bara tillägga/expandera på den senaste frågan att fördubbling av utrymme har blivit genomfört.
Men bäst av allt.. nu får du ditt konto uppsatt automatiskt efter betalning. Du får alltså välkomstmail och loginuppgifter minuten efter din betalning!
Alla konton har nu också
Obegränsat antal e-post & FTP-konton
Förinstallerade CGI/PHP-skript som:
Gästbok, Forum, Webbutik, Banner rotation, mm.
Har tyvärr inte siffran tillgänglig men det är nog ganska få i jämförelse med mer etablerade hotell som Swede.com. Vi får dock ett ganska stort antal nya beställningar om dagen så vi är nog uppe på deras nivå inom en två tre månader.
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2