webForumDet fria alternativet

Problem med Namecheap

Webbhotell & domäner

9 svar · 314 visningar · startad av jepsO

Medlem sedan mars 2001484 inlägg
Frågan#1

Namecheap har varit en bra tjänst i alla bemärkelser förutom faktumet att domänen då och då inte fungerar alls.

Kontaktade nyss Namecheap i hopp om hjälp, men jag tänkte dels höra med er om någon råkat ut för samma sak, och dels varna för att de har sina brister.

Vad beror det egentligen på när en domän inte fungerar? I början verkade det som om min domän (clubmasteriet.com) var nere samtidigt som namecheap.com, men det antagandet visade sig felaktigt.

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Har varit problem nån enstaka gång men aldrig några längre stunder...

Medlem sedan aug. 200214 inlägg

Har Namcheap och det funkar utmärkt för mig.
Du kanske borde melja dem igen och fråga?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag har flera domäner där och aldrig haft några problem. Anser fortfarande att det är en utmärkt tjänst!

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Låter mer som det är webbhotellet som strular. Var ligger sidan?

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

Har haft en del problem men redirecten på senare dagar... blir nått trubbel med deras sql server vilket bidrar till ett stort fett meddelande istället för min sida :)

Jag har sidan hos FS Data, och går jag in på sidan dit domänen redirectar är det inga problem.

Fick svaret från deras support att allt verkade vara som det skulle, men att de har haft problem med virus på sistone. Får hoppas att det är tillfälligt...

Hoppas att du kontinuerlig tar egen backup på dina sidor och eventuella databaser. :l

Fast nu menade jag att Namecheap har haft virusproblem; inte FS Data. Det var åtminstone vad Namecheaps support gav mig som förklaring.

Jo, jag förstod det. :)

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=4187&highlight=fsdata

De ska dock tydligen ha nya backup rutiner nu, så det är nog ingen fara.

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)