webForumDet fria alternativet

Hjälp mig välja, plz

ASP

7 svar · 322 visningar · startad av McD

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg
Frågan#1

http://www.hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/Discussion_Boards/

Är ute efter ett forum...

Har kollat lite på de forum som finns i samligen ovan, antignen är det alldeles för avancerade med för många onödiga funktioner eller så är de helt kassa.

Behöver ha ett forum:

1 lägg till tråd
2 besvara
3 Redigering
4 Adminfunktioner
5 ingen inloggning i Diverse forumet utan där skriver man sitt namn när man gör inlägget.
6 Eventuellt en sökfunktion.

(7 privata forumet ska kräva inloggning som inloggad så kommer man även åt adminfuktioner för att tabort, redigera alla trådar i alla forum. kan jag mecka till själv iof...)

Forumet skall kunna visa detta:

Privat innehåller:
diverse (låste forum)

Diverse innehåller
Diverse
Server
Klagomur

Verkar va omöjigt o hitta något liknande kanske just du har ett som du vet skulle kunna passa :q

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Är det inte enklare att bygga ett själv, det tycker iaf jag...

Men om du inte tycker det så blir det nog svårt att hitta ett som exakt motsvarar dina krav, du får nog ta ett som har lite fler funktioner än de som du eftersöker...

//G8

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

jo bygga ett själv, dock kunskapen som sätter sopp för det annars hade jag gjort det för länge sedan.

Medlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från ASP

Medlem sedan mars 20002 836 inlägg

WebWiz forumet e rätt hyffsat ... rätt osäker om det fyller alla dina "krav": WebWiz Forum

cya,
PatrikB

Medlem sedan nov. 2002544 inlägg

annars är snitz forum också bra! Men j*ligt jobbigt att ändra från engelska till Svenska! Allt ligger i ASP: forum.snitz.com tror jag det va

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

DiDjo skrev:

annars är snitz forum också bra! Men j*ligt jobbigt att ändra från engelska till Svenska! Allt ligger i ASP: forum.snitz.com tror jag det va

Eller också kör man en lata versionen. Sk*ter i att ändra från engelska till svenska. :e

:bire

Medlem sedan aug. 200214 inlägg

Om du har tillräckligt med bra kunskaper, värför inte pröva att göra det själv?
Man ska aldrig ge upp hoppet ;)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)