webForumDet fria alternativet

En komplett asp sida som PHP nuke fast i ASP

ASP

7 svar · 382 visningar · startad av Electron

Medlem sedan jan. 20034 inlägg
Frågan#1

Jag håller på med ett litet projekt ska starta en liten sida och har gjort en tabell design. Nu till problem, jag vill självklart inte bara köra html och uppdatera allt "manuellt". Eftersom min server ligger på Windows med IIS så är php otänkbart. Började lägga till lite scripts från olika sidor(jag är ingen aspkodare själv) men det blev väldigt rörigt med olika logins till nyheterna o intervjuerna o omröstningarna osv.

Då är det lättare att man laddar hem en färdigt sida(alltså en färdigkod som man lägger in i layouten). Skulle helst vilja ha något där nyheter, artiklar osv var inkluderat så man kan uppdatera lätt, ha skribenter osv.

Såhär skulle jag vilja ha(denna iofs skriven i php):
http://www.schroet.com/

att man kan läsa allt som vanlig använder men regga man sig kan man kommentera posta i forum osv.

Finns det något sådant system gjort i ASP som man kan ladda hem? Eller måste du ha php+mysql databas för att klara av det? Försökte installera php+mysql på min server gick inte så bra :P php:n funka, mysqln funka men när ja då testade phpnuke blev det bara massor av fel.

Oj blev lite långt hoppas ni orkade läsa ändå fram hit.

Medlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från ASP

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Ladda ner ASP-nuke då. Finns på http://www.asp-nuke.com/

hmm har testat asp nuke men det var inte riktigt som jag förväntade. Finns det inget populärare? typ som det finns mer folk som använder?

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Re: En komplett asp sida som PHP nuke fast i ASP

Electron skrev:

Eftersom min server ligger på Windows med IIS så är php otänkbart.

Det går alldeles utmärkt att använda PHP med IIS.

Re: Re: En komplett asp sida som PHP nuke fast i ASP

Marcus E skrev:

Electron skrev:

Eftersom min server ligger på Windows med IIS så är php otänkbart.

Det går alldeles utmärkt att använda PHP med IIS.

Jo ja vet php går fint men mysql servern är knepig att få igång. Har försök göra det förut och så fort man söker hjälp säger alla bara "skaffa linux".

:/

Medlem sedan mars 200248 inlägg

Hör av dig om du vill ha hjälp att få php + mysql + nuke att fungera!

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

mysql installerar ju sig själv nästan, väldigt enkelt att få igång, php har jag haft problem med men eftersom jag proggar asp så har inte det gjort så mycket ;)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)