Kunden får ansluta en egen server till tjänsten under förutsättning att den enbart används för personligt bruk. Kunden får däremotinte ansluta en server till Telias nät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller tillhandhålla varor, tjänster eller information till annan. Vid anslutande av en server skall kunden följa svensk lag och vid vår tid gällande APU (svensk översättning Godtagbar användningspolicy, finns att läsa på https://www.telia.se/sakerhet) så att inte olägenhet uppstår för Telia, Telias kunder eller andra operatörer. I de fall olägenheter uppstår har Telia rätt att omgående begränsa och/eller stänga tjänsten.
Kunden får inte ansluta egen e-postserver till tjänsten om inte Telias särskilt skriftligt godkänt detta.
Jo som alla avtal gäller det att man läser igeiom det
Kunden får däremotinte ansluta en server till Telias nät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller tillhandhålla varor, tjänster eller information till annan.
Därför kan du i regel inte använda en server till nåt. Du kan bara ha den för eget personligt bruk.
Som jag ser det är det inget direkt positivt i avtalet. Du får sätta upp en server bara du får gå in på, eller?
Jo som alla avtal gäller det att man läser igeiom det
Kunden får däremotinte ansluta en server till Telias nät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda och/eller tillhandhålla varor, tjänster eller information till annan.
Därför kan du i regel inte använda en server till nåt. Du kan bara ha den för eget personligt bruk.
Som jag ser det är det inget direkt positivt i avtalet. Du får sätta upp en server bara du får gå in på, eller?
Andreas
Vad synd. :(
Annars hade det kanske dykit upp lite gratishotell både här och där... :)
Det är ingen skillnad i den punkten i det nya avtalet från det gamla. Precis samma sak och jag tycker definitivt inte det är något bra. En server är ju till för att erbjuda tjänster och det får man inte göra till andra än sej själv enligt telia.. hmm
248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e