De finns väl på sekvencia har jag för mig.
Hur stor beror väl lite på hur du ska använda den, och hur "seriöst" du är sas.
Men en A4 av god kvalitet kanske?
Dustin, finns under "möss & pekdon".
Flera olika storlekar.
Vill du ha svar på frågor om deras saker så är det ju bara att mejla/söka på Wacom.com...
Har en gammal, Wacom Artpad II, fungerar rätt bra i det mesta förutom spel. Med photoshop fungerar den superbt, lite liten rityta bara, A5, men det var allt jag hade råd med då jag köpte den...
Nu har de ju en som verkar lovande, som jag i alla fall tänker köpa, Volito... Läs mer om den på deras hemsida.
Har kollat på dustin. Är de verkligen så där dyra? Behöver man inte en A4a minst? Jag hade räknat med att de skulle kosta ungefär 2000 kr.... men på dustin verkar de vara mellan 6000-10000 kr... riktigt så serös är jag inte :( :( :(
Har en Wacom Graphire2, kostar ungefär 1000 spänn & är i storleken A6. Även om den är i minsta laget fungerar den ju att rita med, men även till att t.ex frilägga bilder. :)
Man får ju helt enkelt fundera på om man har de behoven så att man måste skaffa sig en platta. Men en Graphire är ett ganska bra val ändå, om man vill ha en platta, men inte riktigt känner att man måste lägga ner de 10 000 som krävs rejäl Intous istället.
Jag har två Wacom: En Graphire2 och en Intuos, båda i A6-format och köpta hos Dustin. Jag är helnöjd och har aldrig tyckt att de känns för små, trots att jag försörjer mig på ritandet. Intuos är något bättre (Graphire2 har jag till laptopen när jag är ute och reser), men båda duger gott.