Låter ju seriöst :OO
Byt hotell a.s.a.p.
Kan man bara göra så om man är webhotell?
17 svar · 957 visningar · startad av bymarie
Kan man bara göra så om man är webhotell?
Låter ju seriöst :OO
Byt hotell a.s.a.p.
Vad heter webbhotellet?
Nu vet jag ju inte om hela webhotellet stängs ner och sidan försvinner men det är ju dåligt ändå att bara avsäga sig alla uppgifter..
Sajthotellet, det var ett av de billigaste i Sverige så man kanske inte borde bli så överraskad..
Jag kan ju förstå om supporten blir lite sämre, men dom kan väl knappast stänga av sidorna?
sidorna stänger dom ju _adrig_ av, men att dom går hem och är lediga anser jag vara rimligt om det är billigt pris!
Skiten har stängt.. det går inte att komma åt min sida eller webhotellets.. får man verkligen göra så??
Sajthotellet.com kom upp precis igen. Kolla vad det står i avtalet om driftstörningar och liknande. Jag skulle ha bytt webbhotell omedelbart.
6 Ersättning
6.1 Då tjänst inte varit tillgänglig under mer än åtta(8) timmar ersätts kontohavaren med en förlängning av tjänsten omfattande 48 timmar. Därefter förlängs tjänsten med 48 timmar per påbörjad 24 timmars period till dess att tjänsten åter blir tillgänglig.
6.2 Har driftavbrott varat mer än 72 timmar äger kontohavaren rätt att säga upp avtalet. Erlagd ersättning för återstående del av avtalsperioden återbetalas i detta fall.
6.3 Tiden för tjänstens otillgänglighet räknas från det att felanmälan gjorts till ZN.
http://www.sajthotellet.com/villkor.asp
Sedan kan jag tycka att man får skylla sig själv lite om man väljer ett företag som erbjuder "fri trafik". Fri trafik existerar inte.
Mailade dom och frågade, fick svar väldigt snabbt, en lördag som denna dessutom.
Mail från sajthotellet skrev:
Hej Patrik
Vi har stäng från och med idag (skulle egentligen ha stängtt redan) och till och med 26/12.
Detta innebär dock inte att våra hpostingtjänster stängs ner. Däremot kommer vi bara att finnas tillgänliga för akuta fel under julhelgen. Vi kommer alltså inte att lägga upp konton eller besvara supportfrågor under denna period.
Om något är oklart är du välkommen att återkomma med fler frågor.
Hälsningar
Det verkar alltså som om dom INTE stänger ner konton, utan bara att supporten är begränsad samt att inge nya konton kommer upp under denna period.
Fast det var väl ändå rätt givet... Ett webbhotell som stänger ner sina serverar under t.ex. julhelgen blir nog inte så långlivat :)
Quid skrev:
Fast det var väl ändå rätt givet... Ett webbhotell som stänger ner sina serverar under t.ex. julhelgen blir nog inte så långlivat :)
Nej, låter ju onekligen märkligt :)
Det beror väl på att det bara är 1 person som jobbar där.. han vill väl vara julledig.. men ändå.. nån service ska det ju vara..
Väljer du ett hotell med en personalstyrka på en man får du skylla dig själv.
Du får vad du betalar för och att han tar ledigt är inte konstigare än att du får ledigt inför julen
men,
bymarie skrev:
nån service ska det ju vara..
Skulle mitt webhotell göra så skulle jag tycka det e helt ok,
alla vill väl vara lediga, Sen var det juh bara supporten som var begränsad, och dom ev frågor och liknande kan man nog vänta med då,
jag har inte ritkgit fattat denna tråden, jag har själv sajthotellet.
så jag är intresserad om mina sidor var nere under julhelgen.
Vad det hotellet som var stängt eller bara supporten?
Det står ju i klartext här:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=517613#post517613
SirPeter skrev:
Det står ju i klartext här:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=517613#post517613
Dock säger bymarie : "Skiten har stängt.. det går inte att komma åt min sida eller webhotellets.. får man verkligen göra så??"