Tänkte på en sak.. på min förra gymnasieskola fanns det ett lösen för Mediearkivet. Om jag använder det nu (som jag gjort) när jag slutat gymnasiet bryter jag mot någon regel då?
Tänkte på en sak.. på min förra gymnasieskola fanns det ett lösen för Mediearkivet. Om jag använder det nu (som jag gjort) när jag slutat gymnasiet bryter jag mot någon regel då?
Antagligen, eftersom det lösenordet med stor säkerhet endast får användas av personal och elever PÅ skolan?
tror skolan ska ha konto där men min lärare säger att man inte ska behöva logga in, det ska gå ändå. vilket det inte gör. det står att det blir fel och att man ska fylla i inloggningsuppgifter. ganska logiskt. men då säger vår väldigt datorokunniga lärare att man ska trycka login utan att fylla i nåt och det ska gå, MEN det ska bara gå på skolans datorer. han är ute och cyklar tror jag.
när den sa att man skulle fylla i inloggningsuppgifter sa läraren: konstigt, det är nåt fel just nu bara.
det måste ju vara så att inloggningsuppgifter alltid krävs?!
Mediearkivet har visserligen artiklar från typ 1995 och framåt (för vissa källor) men de har inte speciellt många källor (tex ingår inte TTs nyheter i "skol-abonnemangen").