Är det så att när man om pekar med CNAME så går trafiken från den nya igenom den gamla och sen ut??
Nej.
Det kan vara så att ändringen av DNS-informationen ännu inte slagit igenom överallt.
3 svar · 293 visningar · startad av Asterix
Jag bytte nyligen plats på 800MB bilder till en ny server för att trafikavgiften var billigare där. Jag la också in underdomän som pekades till den nya servern genom CNAME. Allt funkade bra, men sen visade det sig att trafiken på den gamla server inte blev mindre. Är det så att när man om pekar med CNAME så går trafiken från den nya igenom den gamla och sen ut??
Är det så att när man om pekar med CNAME så går trafiken från den nya igenom den gamla och sen ut??
Nej.
Det kan vara så att ändringen av DNS-informationen ännu inte slagit igenom överallt.
Men det var 2 veckor sen och bilderna är borttagna på den gamla servern. Ingen som vet vad det kan bero på?? Försöker de blåsa mig??
Kan du inte posta domännamnen till "orginalservern" och den server som nu hostar bilderna så kan jag kolla lite, eller så kan du PM:a dom till mig om du inte vill posta det här.