webForumDet fria alternativet

Intentia & dataintrång?!?!?!

Datasäkerhet

4 svar · 333 visningar · startad av cefalk

Medlem sedan juni 2000278 inlägg
Frågan#1

Ett citat från idg´s sida

Vi hävdar att informationen inte är allmänt tillgänglig om det inte finns en länk till den berörda sidan, säger Thomas Ahlrup, informationschef på Intentia, som bekräftar att delårsrapporten fanns tillgänglig på webbplatsen drygt en timme innan den publicerades, dock utan en länk på själva hemsidan.

Läs hela artiklen

Jag trodde att internet var ett publikt nät?! Rätta mig om jag har fel!!!

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Det är väl det enda han kan säga, i sitt försök att rädda bolagets anseende, typ.

Fast om han varit ordentligt mediatränad borda han säga: "Vi har gjort fel, ska se över våra rutiner och komma stärkta ur detta"

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

"Intentia is one of the world's leading providers of collaborative enterprise solutions. We offer a one-stop shop for all collaborative enterprise needs with complete security in execution."

Medlem sedan mars 2001238 inlägg

Mycket ska man höra...

Intentias vd Björn Algkvist uppgav till den ansedda affärstidningen Financial Times att det krävdes en kod på 40 tecken för att komma åt dokumentet.

I sammanhanget låter det som en avancerad säkerhetskod, men i själva verket handlar det om en lång webbadress, en adress som ofta är lätt att gissa sig fram till oavsett om det gäller produktnyheter eller finansiella rapporter.

Som sagt... Inga kommentarer...

/David

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Pellefant skrev:

"Intentia is one of the world's leading providers of collaborative enterprise solutions. We offer a one-stop shop for all collaborative enterprise needs with complete security in execution."

Men de påstår ju å andra sidan aldrig att deras egna sidor skulle vara lika säkra som de applikationer de utvecklar. §e :birp

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)