Jag har haft problem med att logga in på varenda DalNet server från mina datorer som är anslutna till internet via Telia ADSL.
Jag frågade Matti här på forumet om han kunde ansluta eftersom han också kör Telia ADSL. Det kunde han inte så jag undrar om någon mer som har Telias ADSL anslutning har problem med att ansluta till Dalnet irc.
DALnet blir allt som oftast "DDoS'd to hell and back" som något uttryckte det.
En grupp personer anser sig inte behöva följa DALnets regler, de tycker det ska vara tillåtet att attackera, massinbjuda, flooda och klona, de vill även att en del kanaler som stängts p.g.a. icke tillåten verksamhet ska öppnas igen.
DALnet går naturligtvis inte med på det och får därmed mer eller mindre dagliga doser av DDoS.
Summan av det hela är att endast ett fåtal DALnet servrar finns kvar online.
Ibland när man försöker ansluta till en DALnet server får man meddelandet "Unable to connect (Can't assign requested address)" vilket innebär att DNS informationen för domännamnet ändrats till att peka mot 127.0.0.1 eller 255.255.255.255.
DALnet blir allt som oftast "DDoS'd to hell and back" som något uttryckte det.
En grupp personer anser sig inte behöva följa DALnets regler, de tycker det ska vara tillåtet att attackera, massinbjuda, flooda och klona, de vill även att en del kanaler som stängts p.g.a. icke tillåten verksamhet ska öppnas igen.
DALnet går naturligtvis inte med på det och får därmed mer eller mindre dagliga doser av DDoS.
Summan av det hela är att endast ett fåtal DALnet servrar finns kvar online.
Ibland när man försöker ansluta till en DALnet server får man meddelandet "Unable to connect (Can't assign requested address)" vilket innebär att DNS informationen för domännamnet ändrats till att peka mot 127.0.0.1 eller 255.255.255.255.
Översätter: Det är inte ert telia det beror på .. utan massa annat datatjaffs :P
Dalnet har höjt säkerheten pga Ddosatacker som beatboy skrev. Därför kommer man inte längre in på standardporten på dem flesta servrar, alltså port 6667. Dem flesta dalnetservrar har har portar 6660 till 7001 öppna vilket innebär att man kan ansluta genom nån av dessa. Jag använder oftast 6666, 6662 eller 7000 och kommer in direkt.
edit/ problemet ligger alltså inte på telia adsl. många andra har också problem med att ansluta.