webForumDet fria alternativet

ladda ner lunargästböcker?

Webbhotell & domäner

9 svar · 505 visningar · startad av oskob

Medlem sedan maj 20021 558 inlägg
Frågan#1

hmm jag hittade en sida för länge sen dr man kunde ladda ner alla gästboks inlägg från en viss person och spara som txt!
någon osm har kvar den sidan?

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

http://kanin.dsv.su.se/lunarspar/

Finns väl en webbversion någonstans också. Har dock inte urlen..

Men jag har mac ju! det ska finnas en hemsida! inte ett program!

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det är väl bara att logga in och använda webbläsarens "spara som"-funktion? Vari ligger problemet?

Medlem sedan apr. 200277 inlägg

Får inte det där programmet att fungera...

@nders, problemet är att man vill spara en hel gästbok på hårddisken utan alla bilder, kladd och kludd... samma med dagböcker

det ska finnas en hemsida!

Hemsidan verkar inte finnas online längre (den pekar mot program-versionen), maila snubben som gjort programmet så lägger han kanske upp webbversionen igen.

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

Annars kan väl någon bara slänga upp den källkoden på ett hotel som stödjer PHP ;)

ja jag kan ju testa programmet lite nu
sitter på en oc!

Medlem sedan juli 20005 inlägg

det är jag som är "snubben" som gjort programmet och webbsidan. skälet till att jag tog bort webbsidan är dels att jag inte tror att den var laglig och dessutom tog lunarstorm bort kontot som den använde, även det nya jag försökte skapa. om någon vill lägga upp en ny sida så vore ju det trevligt men det räcker inte med php, själva skripten är skrivna i ruby (den gamla versionen som är sämre är skriven i python). alltså behövs ruby- eller pythoninterpretator. faktum är att rubykoden åtminstone i princip ska funka på alla OS med ruby-interpretator, alltså förutom windows även de flesta unixsystem, inklusive MacOS X. MacOS 9 och neråt går nog tyvärr inte. själv kör jag linux och använder alltså skripten där. tyvärr har jag inte gjort något bra "paket" för unixsystem...

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)