Ringde kundtjänst igen. Han påstod att det va problem med detta (att koppla upp via grps) över hela sverige just nu. Kanske därför det inte funkar, får prova igen imorn. Problemet kvarstår dock, jag kunde som sagt inte surfa någonstans när jag väl fick det att funka tidigare, någon som vet en bra browser att använda, är AvantGo bra? Någon bra pop3-klient?
Har en Nokia 8310 (med IR) Comviq abonnemang, GPRS-tjänsten är aktiverad, funkar klockrent på mobilen oxå. Så idag fick jag för mej att koppla ihop den med min Palm V via IR. Fick höra av en polare att det gick med GPRS om man bara hade rätt nummer att ringa. Så jag ringde comviqs telefonsupport (ska sägas att dom inte va direkt duktiga på att hjälpa mej), till slut fick jag ut av honom ett nummer *99# och min polare kände igen det och det skulle senare visa sej stämma.
Grejjen är den att jag lyckades koppla upp mej via min Nokia en gång. Den skapade en anslutning men jag kunde inte surfa någonstans (med AvantGo), varför vet jag inte. Tänkte att det va fel med dns-inställningarna så jag kopplade ner o fifflade lite, och nu funkar det inte att koppla upp alls! Nu säger Nokian efter att den försöker skapa anslutning "Abonnera på GPRS först!". Varför säger den så helt plötsligt? jag gör ju det, och gprs funkar på mobilen. Jag ringde supporten igen, nu en tjej som inte heller visste så mycket. Hon trodde det var överbelastat, nätet alltså. Så ingen vart kom jag, och felet kvarstår 6h senare. Någon som vet hur jag ska göra? :q