fel forum kasnke? testa, kolla min sida eller webbtjänster..
Redigerat med anledning av webForums regler §2.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Racerankan alternativt forumledare@webforum.nu.
Racerankan
Moderator, webForum
19 svar · 606 visningar · startad av Esen
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Racerankan alternativt forumledare@webforum.nu.
Racerankan
Moderator, webForum
fel forum kasnke? testa, kolla min sida eller webbtjänster..
Jag vet väl inte riktigt om det hör hemma precis i den här tråden, men okej.
Jag kikade in som snabbast på din sida och såg "Dhtml Script". Och tänkte bara titta lite. När jag såg "Cirkel Meny" tyckte jag bestämt att jag sett en likadan på Bratta.com och visst hade jag det. http://www.dhtmlcentral.com/script/script.asp?id=14
Jag vill inte spekulera för mycket, men eh... ja...?
Många script tagna från bratta.com, har starkt för mig att bratta.com kräver att man ska ha kvar följande:
/**********************************************************************************
SlideMenu2
* Copyright (C) 2001 Thomas Brattli
* This script was released at DHTMLCentral.com
* Visit for more great scripts!
* This may be used and changed freely as long as this msg is intact!
* We will also appreciate any links you could give us.
*
* Made by Thomas Brattli
*
* Script date: 08/20/2002 (keep this date to check versions)
*********************************************************************************/
Men det såg jag inte i scriptet...
Vet Thomas Brattli om att du har hans script på din sida och tagit bort Copyright:en???
SlideMenu2 -> http://hem.passagen.se/netzone123/dhtml/dn4.html
hehe - så att du slipper jobbet med att rippa dom från andra sajter och lägga till din egen copyrighttext och påstå att du har gjort dom? §jr :q :OO
/Mange
måste säga att ditt egenhändigt gjorda statistik-script är väääääldigt likt det JAG gjorde för nått år sedan, PoffeStat.
känns detta igen? du vet att det är olagligt att kopiera andras arbeten och säga att du själv gjort det va? ..och kan leda till dryga böter..
haha sicken loser
Har nu mailat honom, får se hur det artar sig...
mayday, har du något konstruktivt att framföra eller vill du bara kasta ur dig fler grundlösa smädelser?
det kanske finns en förklaring att mvg.b3.nu och netzone.b3.nu har samma design?
det kan vara så att det är samma person som har sidan bara att jag har bytt namn på sidan från MVG till NETZONE.
Sen så har jag aldrig varait inne på bratta.com
utan har fått 99% av DKTML scriptetn från ett program som man gör ehna DHTML Script i
har inte kvar prorammet så jag vet inte vad det heter
Och i det programmet stog det inget om copyright text.
Sen om det är samma script kan väl inte jag veta
Racerankan
Moderator, webForum
spelar någon roll om ni hart det förut att jag inte har kvar programmet
men jag ska ta reda på ved det heter och sen kan jag sägga vilket programm det var
Mayday, läs igenom wFs regler på http://www.webforum.nu/faq.php?faq=about_wf#rules_rules
Speciellt paragraf 4
Till er övriga, håll en kamratlig ton och följ reglerna.
självkart ska man hålla en trevlig ton men man blir lite förbannad när folk kopierar ens eget script och tar åt sig äran (okej det var inte direkt det bästa scriptet men det var ändå jag som gjort det (det va mitt första riktiga script :)))