webForumDet fria alternativet

SMS

Småprat

5 svar · 364 visningar · startad av webtomten

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg
Frågan#1

Jag har sökt men inte hittat riktigt det jag söker.

Jag är intresserad av nått företag som har så att mottagaren får betala SMS:et

Typ du reggar dig på en sida får en bekrfätning via SMS som mottagaren får betala om man ny kryssra för att man vill ha SMS.

Och självklart ska det funka med ASP ;)

Hoppas ni fattar är lite trött nu ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Stöder överhuvudtaget mobiloperatörerna att mottagaren betalar för ett sms? :q
Okej för att betala dyrt för att skicka ett för att sedan få ett i retur, men envägs-sms som kostar mottageren... Nja. :l

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg

:stefan: skrev:

Stöder överhuvudtaget mobiloperatörerna att mottagaren betalar för ett sms? :q
Okej för att betala dyrt för att skicka ett för att sedan få ett i retur, men envägs-sms som kostar mottageren... Nja. :l

Det ska användas till en speciell grej det var därför jag tänkte ifall det gick.

annars får danvändaren betala in på ett konto eller liknande

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

njaee - rent logiskt hade du ju kunnat skickat ut till hur många som helst och så hade dom fått betala för det, det hade varit nice och ganska många hade nog gjort det, men det funkar inte..

Medlem sedan dec. 1999483 inlägg

Det brukar väl vara så att du skickar ett SMS till dem som du betalar och sen när de svarar så får de betala en viss summa för det SMS:et.

Medlem sedan mars 20001 266 inlägg

Är på väg. Var i kontakt med Vodafone tidgare iår, tänkte använda det för en prenumerationsbetalning.

Tack för din förfrågan.
Tyvärr så går det du beskriver inte att göra idag.
Idag måste kunden göra en aktiv handling (skicka ett sms från sin mobil) för att kunna bli debiterad en viss summa för ett sms. Detta går inte bland någon utav de svensk opratörer (så vitt jag vet).
Det kommer dock att komma en tjänst som påminner mycket om det du nämner till hösten.
En tjänst som gör att en kund i ert fall inte behöver göra en aktiv handling för att få ett högtaxerat sms
förutsatt att ett avtal mellan båda parter är tecknat.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)