webForumDet fria alternativet

domännamn

Webbhotell & domäner

7 svar · 624 visningar · startad av eriks

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg
Frågan#1

Hej! Pa vissa sidor ar det sa att om man gar in pa dem (typ www.doman.com) sa andras url till nagot annat (typ www32.annanurl.com/fisk/enkompis/vinter.html). Om jag registrerar en doman, vad behover jag gora for att slippa det? Jag vill att www.doman ska sta som url hela tiden. Jag vill ha mina sidor pa en graisserver. Nagon som vet?

Tack! /Erik

------------------
Jag befinner mig i USA, sa jag kan tyvarr inte skriva a, a och o.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om jag fattar dig rätt så vill du att din url skall stå kvar oavsett vilken sida du är på av dina sidor. Det finns säkert andra och bättre sätt men jag har helt enkelt gjort ett frameset som huvudsida där jag har ställt måtten "1,*". Sedan har jag hela sidan i den nedre delen, man får tänka lite på hur man gör med länkar då en det är det värt tycker jag.

------------------
Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan.

Medlem sedan nov. 200116 inlägg

Hej Erik!

Om du köper tjänsten Web & Mail forward av oss på www.webkonsulterna.se för 295 kr per år så får du det på det viset, adressen till din webbplats döljs helt av ditt domännamn.

/Sales & Marketing - Webkonsulterna

Kan jag anvanda mig av denna tjanst aven om jag har kopt domannamnet hos nagon annan, och har sidan hos ett tredje foretag?

------------------

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

eriks, du behöver inte betala pengar för en dylik funktion.

Om du är lite händig så kan du använda www.zoneedit.com. Det är en webbaserad DNS-tjänst som är gratis för upp till 5 domäner och har stöd för det du efterfrågar samt mycket mer.

Gör så här:
1. Fixa ett konto på ZoneEdit.
2. Registrera ett domännamn
3. Skapa en zon för ditt domännamn i ZoneEdit.
4. Ange de namnservrar som ZoneEdit talar om för ditt domän.
5. Konfigurera upp "WebForward" och "MailForward" i ZoneEdit så att ditt nya domän pekar på din rätta URL och mailadress.

------------------
Peer's Law
The solution to a problem changes the problem.

Det verkar ju bra. Tack sa mycket!

------------------

Medlem sedan nov. 200116 inlägg

Hej Erik!

Du skrev:

Kan jag anvanda mig av denna tjanst aven om jag har kopt domannamnet hos nagon annan, och har sidan hos ett tredje foretag?

Ja, det går alldeles utmärkt! Kontakta oss på telefon 0200-21 11 11 så hjälper dig med flytten..

/Sales & Marketing - Webkonsulterna

Medlem sedan aug. 2000168 inlägg

mydomain.com är en mycket bra service för detta. kan även peka emot ip och forwardar mailen. du behöver bara peka domänen mot deras dns'er. gratis såklart.

------------------
.digitaldreamer
..addicted
...totally wasted

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)