så har dom sagt i ett år nu..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!
9 svar · 715 visningar · startad av cefalk
En kompis till mig beställde ADSL igår och då sa dom till han att under våren höjs hastigheten till 2MBit, någon som vet om detta stämmer?
så har dom sagt i ett år nu..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!
På några orter körs vissa stationer med 2 Mb, antagerligen för test. Var det Linköping?
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
Jag misstänker att det fortfarande är en skröna som vissa mindre intelligenta säljare på Telia slår i nya kunder.. Så har det gått till i ett år nu & de gånger jag bråkat med dom har jag alltid ifrågasatt den skrönan & fått svar att det inte är något klart alls med hastighetsökning.
Det faller dessutom på sin egen rimlighet då Telia nyligen stramat åt tyglarna vad gäller användandet av ADSL, jag tänker närmast på att de vill begränsa mängden data som skickas i sitt nät.
På www.telia.se finns heller ingen info om en hastighetsökning.
Man visst håller vi tummarna på att Telia tar sitt förnuft till fånga eller att BBB kommer till Falun inom en vecka eller två! :e
------------------
Det var en gång en man, från Uppland...
[Redigerat av Bire den 17 jan 2002]
Varför? Är det inte bättre att de lägger ner mer energi på att bygga ut nätet istället för att öka hastigheten? :q
Men det är väl bara jag som tycker det... :( :e
Jag skulle vara glad om jag bara kund få bredband :)
------------------
Nytt nickname, tidigare "känd" under namnet iceM2
Hmm... Har de höjt i Linköping?
Jag bor i Linköping.... och ibland kommer man upp i ruskigt höga hastigheter.... men bara ibland...
Enligt deras support ska dom höja, men inget datum är fastställt... Dom vet inte ens om det blir i vår.
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. --