webForumDet fria alternativet

hur mycke ska man ta betalt?

Företagande

9 svar · 431 visningar · startad av Gimbo

Medlem sedan dec. 20001 626 inlägg
Frågan#1

... om man har gjort en ehandelsplats och ska lägga den på sin egen virtuella server och sedan fakturera företaget en avgift, hur mycket ska man ta i månaden... om websidan har en MS SQL7.0 databas och är systemerad i asp... och är som sagt en e-handelsplats...

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Kan man få se på E-handelplatsen så man kan avgöra det ?

handelsplatsen har inte byggts än, men det komemr att vara en e-handelsplats för radio och tv...

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Okej, då beror det ju på hur stort företag som anlitar dig.

hur lång tid det kommer att ta för dig att göra det.
Vad det är för server du har.
osv

det är en virtuell server som jag har hos digikom... företaget omsätter miljoner om året... runt 5miljoner, säg att det komemr att ta 3mån för mig att göra...

det enda jag undrar är hur mycke man ska ta i månaden för serverutrymmet osv.

Någon som har någon som helst aning om hur mycket man ska fakturera detta företag?? vad är normalt att fakturera de i månaden??

Medlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Eftersom du inte vet hur mycket du ska ta betalt, eller vad det brukar kosta, så antar jag att du är att betrakta som en "amatör"... (no offence)

Jämför på nätet vad andra företag tar, för liknande tjänster.

mellan 350-800 kr i timmen är nog ganska vanligt.

mmm, om jag är amatör kan du då svara på min fråga mr.Proffs, du svarade inte på min fråga, jag vet att man tar en timlön på minst 300:- om man ska bygga en sådan sida men nu fråga jag inte efter en timlön utan hur mycke man ska fakturera företaget månadsvis för att lägga upp en sådan sida på sin server, sidan är kopplad till en MS SQL 7.0 databas (har nämligen hört att man tar mellan 2-3000:- i månaden för att ha en sida som är kopplad till SQL databas på sin server, råkar detta stämma?? eller kan ni proffs svara på min fråga)...

Medlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Du får väl räkna ut de kostnader du har, W2K server och MSSQL server programvaran mm, internetanslutningen mm. (våga inte köra olicensierade programvaror, det kan kosta dig hus och hem...) Och sedan på ett ugefär räkna ut antalet timmar som behövs för underhåll och justering mm.

2000-3000 kr i månaden låter nog ganska normalt för en server på en dedikerad lina.

hade tänkt mig ett virtuellt server konto hos Digikom

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)