webForumDet fria alternativet

Bra webhotell sökes!!!

Webbhotell & domäner

35 svar · 1 347 visningar · startad av Laki

Medlem sedan aug. 200235 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag vill ha upp min sida på en webserver och undrar då ifall någon känner till något bra webhotell.

krav:

stöd för asp
ftp
runt 5mb utrymme
obegränsat med trafik
billigt.

förresten så undrar jag hur många besökare man kan ha för att inte överstiga 1gb/månad

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Re: Bra webhotell sökes!!!

Laki skrev:

förresten så undrar jag hur många besökare man kan ha för att inte överstiga 1gb/månad

det beror på vad du har på din hemsida. har du laddat upp en divx-film på 500mb som som folk får ladda ner så kan du bara ha två besökare i månaden ;)

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Sök här på wF, Laki. Har startats massor med liknande trådar. I samtliga dessa tipsas det om aleborg.com (oftast är det inte aleborg som tipsar heller :) ) så det kanske är nåt?

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

obegränsat med trafik

Det existerar inte.

Beror på hur stora dina filer är, hur stor tror du att en vanlig sida kommer att vara?

allt som allt kommer sidan att vara runt 1.5mb med alla sidor.

jag skrev fel förut:

en genomsnittlig sida kanske hamnar på 5-10kb

Medlem sedan aug. 200290 inlägg

Laki, ta en titt på http://www.space2u.com/hotell.htm - dock så vet jag inte deras priser och trafik men en sak kan jag lova dig, inte behöver du fri trafik (obegränsat trafik enligt din tolkning). 1GB trafik räknas lätt och okomplicerat som 40 000 sidvisningar.

ok, då vet jag detta med trafiken men nu återstår webhotellet.

jag har varit i kontakt med aleborg ang. hans webhotell och det verkar vara bra men vill gärna ha fler exempel så att jag inte väljer "fel"

:birp

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg

Laki du behöver inte kolla runt efter andra hotell!
Har haft aleborg långt innan han äns startade ett företag och han är bra ;)

webtomten!

jag litar på dig och hoppas att det stämmer :)

Bra! ;)
ja det stämmer har inte haft något som helst problem och supporten är hur bra som helst, Så fort jag frågar om nått får jag svar precis efter jag tryckt på send oftas ;)
men det är mest ICQ. Tror han är lika snabb på mailen annars finns telefon eller netmeeting ;)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jag kan bara hålla med webtomten. Både jag och de som jag känner som använder aleborg som hotell är helnöjda med allt. :)

och det fantastiska är att han är ensam ;). Och jag tycker han gör det skit bra, för om man kollar på stora företag med många anställda så är det mycket sämre än aleborg ;)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Om han är ensam så verkar han något schizofren:

Under vecka 33 kan det vara svårt att nå oss via telefon pga semester. Vi kontrollerar självklart e-posten dagligen och besvarar frågor, sköter support samt tar hand om nya kunder.

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Vi är personen aleborg och företaget aleborg...

Trodde jag du visste, Web-Tor... :)

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Enligt deras hemsida så är de 5 stycken... :)

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Rejält OT: Men det är väl bara aleborg som sysslar med webbhotellet!?

Medlem sedan mars 2001325 inlägg

Info: http://www.aleborg.com/default.asp?page=info.asp

Som grafiker och webbdesigner står "Martin Westerstrand". Är det sångaren i bandet LOK möjligtvis? :)

/ Martin

har oxå set den infon men som jag har fattat det så har han inga anställda men jag kan ha fel. Jag har visserligen bara pratat med aleborg.

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Som grafiker och webbdesigner står "Martin Westerstrand". Är det sångaren i bandet LOK möjligtvis?

Kan väl kanske vara det. Han är väl 28 och gjorde LOKs gamla sida. :)

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Martin är LOK's gamla sångare, vi är 5 st som sammarbetar men jag sköter webbhotellet. Erik S hjälper till med säkerhet mm på webbhotellet. Eftersom vi alla har egna företag och byter tjänster med varandra så slipper vi betala ut löner till ett gäng anställda. Det gör att konkursrisken som är så stor i IT-världen minskar drastiskt till 0% :e
Support sker via ICQ samt mail, men den bästa supporten sker via telefon :)

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)