Men... de verkar vara återförsäljare för https://www.swebase.com (de använder deras DNS:er). De gör ett oseriöst intryck på sin webbsida där de använder gratisversionen av eXTReMe Tracking's webbtjänst, men följer inte deras regler (de döljer den bild som ska visas). Att hotellt inte kör egen statistik verkar skumt...
Känner att jag får göra ett inlägg likt det jag gjort på edebro.net (där exakt samma ämne kom upp). Kör samma inlägg, om än lite strippat, men ni förstår.
För det första är vi inte återförsäljare till Swebase. Känner dem däremot privat. Hyggliga pojkar. Och ja, vi delar DNS-servrar. Minst jobb så. Onödigt med en jävla massa DNS-servrar när en kan göra samma jobb.
Ja, vi använder gratisversionen av Extreme Trackings webbtjänst för att använda en tredje part för att kontrollera vissa sidor. Givetvis skulle tjänsten bara användas ett par dagar för att kontrollera upplösning iomed ny design på sajten, men eftersom jag är lat som en gris så orkade jag inte ta bort det. Kan göra det imorgon om jag får tid över. Och ja, det fuskas med reglerna. Deras bild var så ohyggligt ful så jag valde att ta bort den. Skulle ju bara provköra den ett par dagar.
Vi kör faktiskt egen statistik (webloggar ger, som bekant, en betydligt bättre och mer exakt analys av antalet besök osv.) Dessvärre får man inte fram uplösning o dyl. Lite synd.