Kort svar: Nej.
Ifall jag kopierar hem lite bilder till min lokala hårddisk utan att använda dem på internet.. Kan han som har sidan kolla upp ifall jag har tagit dessa bilder från hans sida?
9 svar · 190 visningar · startad av kallee
Ifall jag kopierar hem lite bilder till min lokala hårddisk utan att använda dem på internet.. Kan han som har sidan kolla upp ifall jag har tagit dessa bilder från hans sida?
Kort svar: Nej.
Kort svar: Ja.
Han kan se det i http-serverns access-loggar att en dator med ditt IP-nummer begärt att få bilderna. Men vad gör det? Har han gjort dom åtkomliga i sin webbserver så är väl meningen just att dom skall tittas på?
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
Kan han som har sidan kolla upp ifall jag har tagit dessa bilder från hans sida?
Nej, men han kan se att du tittat på bilderna.
Det är skojugt att märka ord.. :p
Och, hur är det när du (som ev äger
bilderna) använder vattenstämpel, och
kommer in på en sida där dina bilder ligger??
OM man lägger upp dom!
Vad händer då då?
/Pele
[Redigerat av Pele den 30 okt 2001]
De flesta webläsare har en cache med de senast beseköta sidorna. Cachen brukar även ligga på hårddisken - att titta på på bilder är oftast detsamma som att ladda ner dem på hårddisken.
Den som vet hur kan sedan ta filen från cachen.
Att använda ANDRAS bilder på nätet utan tillstånd är olagligt - det är ett brott mot upphovsrätten.
------------------
Anders Lindbäck,Igiro Internet Giro
[Redigerat av Vetgirig den 30 okt 2001]
sgtpepper >> Att kolla på dem Ja, men inte att ladda ner dem... Det är den frågan som jag undrar över, ifall dem kan se att man har högerklickat på bilden och klickat "spara som"...
Att kolla på dem Ja, men inte att ladda ner dem...
Det är samma sak. När du begär en bild så skickar din webbläsare ett HTTP-kommando till servern och får bilden i retur. Om du sen väljer att direkt langa upp den på skärmen eller spara den på hårddisken, det kvittar.
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
sgtpepper >> Men då kan ju ingen veta ifall man har sparat bilden eller bara kollat på den på webbesidan lr hur?
Men då kan ju ingen veta ifall man har sparat bilden eller bara kollat på den på webbesidan lr hur?
Nej.