webForumDet fria alternativet

KaZaA

Program & appar

14 svar · 232 visningar · startad av Fredriksson

Medlem sedan nov. 2000319 inlägg
Frågan#1

Hej!

Nån som vet var filer som Kazaa inte har laddat ner helt sparas nånstans? Alltså om man väljer cancel innan de är klara...

------------------
F R E D R I K S S O N

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det är en inställningssak som du gör i programmet. Troligast är nånstanns i sin egna mapp.

Alltså, man kan ju ställa in var filerna ska sparas när de är klara. Men jag hittar ingen annan inställnings för liknande...

------------------
F R E D R I K S S O N

Försvinner dom inte om du väljer Cancel då? Ser du vart dom finns under nerladdning?

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

Jag vet inte om det fungerar att göra som du vill! Men du skulle ju kunna sparas i Temp mappen i windows?

Men vad ska du med en halv fil till? du kan ju säkert inte änns öppna den i något program och lysna på halva låten bara (tex)!

mozilla>> Han kanske vill rensa bort dom för att dom tar för mycket plats på disken. ;)

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

mozilla: jo, har man laddat hem t.ex. halva låten kan man öppna den i vilken mp3 spelare som helst och lyssna på, öh, halva låten ;)

Fredriksson, om du inte har ändrat i defaultinställningarna sparas halvfärdiga låter i KaZaA\My Shared Folder, med nåt obegripligt namn som "kazaadownload100152759145214672.dat".

------------------
"If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e

SirPeter Jo det för e ju ingen dum idé.
Skojar du med mig Muzzafarath??

Muzzafarath: Jo, det har jag sett. Men alla de filerna tar ingen plats (0 byte). Saken är den att jag faktiskt är ute efter de halvfärdiga nedladdningarna som vanliga filer.

------------------
F R E D R I K S S O N

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Självklart kan man lyssna på ljudfilen även om den inte är fullständig...

Skojar du med mig Muzzafarath??

Nej, det gör jag inte. Pröva själv och se.

Men alla de filerna tar ingen plats (0 byte). Saken är den att jag faktiskt är ute efter de halvfärdiga nedladdningarna som vanliga filer.

"kazaadownload100152759145214672.dat" (och liknande) *är* de riktiga filerna (pröva att öppna dem i Winamp och se vad som händer, Explorer kanske säger att de är 0 byte, men jag lovar dig, musiken finns där, just nu lyssnar jag på en halvfärdig version av Van Halen's "Dreams" som laddades hem till 36% innan jag tryckte på Cancel ;)). Stänger du av KaZaA och väntar några sekunder ser du att Explorer helt plötsligt rapporterar deras riktiga storlek (varför det är så vet jag inte).

Efter att du har konstaterat att t.ex. "kazaadownload100152759145214672.dat" är den halvfärdiga låten som du är ute efter kan du döpa om den till "Låten.mp3" om du vill och sedan så är den som vilken annan mp3 som finns på ditt system...

------------------
"If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e

[Redigerat av Muzzafarath den 30 sep 2001]

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Fakta: Cancel = Radera filen.

Vad du skulle valt är Pause. Då avbryter du nedladdningen utan att radera det som laddats ned.

------------------
- Swey
A hacker from the south

*slår sig själv för pannan*

Du har rätt, Swey. Väljer man Cancel så tas filen bort, men om man spelar upp filen samtidigt som den laddas hem och trycker på Cancel tas den inte bort (så har jag uppbenbarligen gjort).

:r

------------------

Efter diverse omstarter och hårda ord så löste det sig till slut.

Tack för hjälpen!

------------------
F R E D R I K S S O N

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
139 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
140 ms — ändringar (db)