Gratis? Finns det sådana? Kolla http://download.cnet.com/1,10150,0-10093-106-0-1-1,00.html?filterQuery=true&os=&li=2
------------------
Kolja heter haddock på engelska.
7 svar · 394 visningar · startad av Wiberg
Efter att ha klarat mig "bra" utan något anti-virus program så tycker jag nog att det är dags att skaffa ett nu.
Så... Vilket anti-virus program (gratis så klart) rekommenderas? Vill helst inte att det ska ta allt för mycket av datorns kapacitet och sätta igång samtidigt som man lirar CS ;) som en del gör...
------------------
Mvh. Wiberg
Gratis? Finns det sådana? Kolla http://download.cnet.com/1,10150,0-10093-106-0-1-1,00.html?filterQuery=true&os=&li=2
------------------
Kolja heter haddock på engelska.
Jag installerade en demo på Norton antivirus i går. Det verkar funka bra, har de funktionerna som jag vill ha så som autoupdate etc samt tar inte alls mycket kraft från datorn.
Jag körde virusscan & jobbade samtidigt på datorn och märkte inte mycket av det alltså!
En fullständig scan på en 40GB HDD tog ca 15 min.
Norton Antivirus är nog det bästa jag har testat oxå har nu Na 7.03 , helt underbar
------------------
/Annelie
"När folk håller med mig grips jag alltid av en känsla att jag har fel"
Oscar Wilde
Om du nu tvunget måste skanna din dator efter virus, använd inte antivirusprogram. De segar bara ner totalt och tar femtusen mb på hårddisken typ.
Använd en gratisskanner på webben istället, som till exempel den på www.pandasoftware.com !!
------------------
Daniel Mott
Vad är godast?
Vad har du för operativsystem i din dator?
Mott: Norton segar inte ett smack då det inte körs... Tro mig, jag har testat! ;)
Vill bara hålla med när det gäller Norton NAV.
NAV och AVP är nog de bästa scanners jag använt. Se bara till att inte installera/aktivera onödigt tjafs så funkar de bra och slöar ner obetydligt. Smidigt att uppdatera med.
Jag körde McAFee på en maskin för några år sedan och det möget (ursäkta skånskan) gillade tydligen att använda cpu'n pulserande mellan 30-50%. Avinstallerades ganska snabbt och NAV installerades. Efter en scanning så hittade NAV 2 virus som inte McAFee hittat...
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com | Brossans Räjser
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."