zoneedit.com är helt suveränt =)
där slipper du göra egna records som du behöver på granitecanyon..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
kan tillägga att jag ska kunna ha en vadsomhelts.domän.com utan att behöva ställa in det i dns:en för det vet jag hur man gör.
man ska alltså kunna skriva vadsomhelst1.domän.com och då ska den söka igenom en databas hittar den vadsomhelst1 så ska den skicka personen vidare till en annan adress skulle vadfsomhelst1 inte finnas i min db så ska de skickas till www.domän.com
Jag tror faktiskt inte att ditt problem har med DNS-inställningar att göra, det är snarare något du ställer in i httpd.conf.
Antingen stod det i O'Reilleys bok om Apache (Apache the Definitive Guide, 2nd Edition) eller "Programming PHP 4 Professionally". Kommer inte riktigt ihåg och eftersom jag inte sitter på kontoret kan jag inte kolla upp det heller :( Det är iaf någonstans att börja leta.
Alla anrop till subdomäner som inte specifikt specats med VirtualHost kommer att hamna i /usr/local/apache/subdomains, där kan du lägga t.ex en index-sida i lämpligt scriptspråk som fixar redirect och sånt.
------------------ "To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch
jag vet hur jag ska göra det i kod väg men om jag skapar en adress i min db som heter test.domän.com så kommer jag bara till sidan kan inte visas och skapar jag den i min dns såp funkar den.
Men jag har sett många som har löst detta på nått sätt
Sen görs en uppslagning i databasen efter subName, finns det en post i databasen med detta namn så körs en redirect till den adress som tillhör detta namn.
Om den gör det så funkar allt. Nu får du vänta i uppåt 48h innan informationen har replikerats ut till alla namnserver på nätet, sen kan du skriva in <vad som helst>.dittdomän.com i t.ex en webbläsare och testa.