webForumDet fria alternativet

Mera Felia

Bredband & telefoni

4 svar · 160 visningar · startad av Skarre

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg
Frågan#1

Jag kan inte annat än instämma i kritiken mot Telia. De borde tvångsförvaltas. Det var mycket länge sedan jag kom i kontakt med ett så oerhört oseriöst och amatörmässigt företag, men tyvärr måste jag vänta på dem då det inte finns något alternativ här i S-tälje.

Jag beställde mitt ADSL den 29:e mars och skulle enligt kundtjänst vara uppkopplad inom tre veckor. Det roliga är att jag frågade killen om det verkligen skulle gå så "snabbt" eftersom en polare som bor i samma stadsdel fick vänta i nästan sex månader på sitt ADSL. "Javisst!" sa han glatt, "Inte mer än tre veckor".

Jag har kontaktat kundtjänst tre gånger med ca 3 veckors mellanrum och varje gång fått svaret "Om ca två veckor är det klart". Idag den 4:e juli sitter jag fortfarande och väntar på mitt ADSL.

Telia suger något så otroligt mycket att man kan tro att det inte är sant. Jag kommer hela mitt liv att i möjligaste mån undvika Telias samtliga tjänster när alternativ finns, och skulle inte tveka att betala några tior extra för att undvika dem.

------------------
// Skarre

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Välkommen i klubben.... :e :e

------------------
Smygtitta - Min blivande nya sida...kanske!

"Det är dyrt att leva, men i priset ingår en resa runt solen varje år"

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Jag kontaktade nyligen Telia och skällde på dem lite, och det verkar ha fungerat.

Idag fick jag nämligen följande meddelande från kundtjänst:

Vi har beställt ut momdem till dig som du kommer ha om ca 10 arbetsdagar. Innan dess kommer du att ha lösen och avtal.

Ha en trevlig sommar!

Vi får väl se om de kan hålla vad de lovar denna gång.

------------------
// Skarre

[Redigerat av Skarre den 07 jul 2001]

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Hoppas inte för mycket bara!

Jag skulle få uppgifter till 56k uppkoppling medans jag väntade på ADSL.....såg aldrig röken av några såna papper.....

------------------
Smygtitta - Min blivande nya sida...kanske!

"Varför ska jag passa tiden när tiden inte passar mig"

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Undrar vems tio arbetsdagar dom menar? Kanske är det någon som skall ha semester i fyra veckor från och med måndag. :e

247 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)