Jag kan inte annat än instämma i kritiken mot Telia. De borde tvångsförvaltas. Det var mycket länge sedan jag kom i kontakt med ett så oerhört oseriöst och amatörmässigt företag, men tyvärr måste jag vänta på dem då det inte finns något alternativ här i S-tälje.
Jag beställde mitt ADSL den 29:e mars och skulle enligt kundtjänst vara uppkopplad inom tre veckor. Det roliga är att jag frågade killen om det verkligen skulle gå så "snabbt" eftersom en polare som bor i samma stadsdel fick vänta i nästan sex månader på sitt ADSL. "Javisst!" sa han glatt, "Inte mer än tre veckor".
Jag har kontaktat kundtjänst tre gånger med ca 3 veckors mellanrum och varje gång fått svaret "Om ca två veckor är det klart". Idag den 4:e juli sitter jag fortfarande och väntar på mitt ADSL.
Telia suger något så otroligt mycket att man kan tro att det inte är sant. Jag kommer hela mitt liv att i möjligaste mån undvika Telias samtliga tjänster när alternativ finns, och skulle inte tveka att betala några tior extra för att undvika dem.