Det är väl ganska relativt.. ;)
Bästa i förhållande till priser eller helt enkelt bäst med mest funktioner, snabbast servrar, högsta bandbredden o s v?
------------------
"Religionen är det betryckta kreaturets suck, själen i en hjärtlös värld,
liksom den är anden i förhållanden utan ande. Den är folkets opium."
Karl Marx
Alltså... allvarligt, ni ska inte lyssna på mott ;) jag har varit i samma forum som honom väldigt länge (inte bara i detta) och han bara tipsar om swebase, hela j-a tiden bara för att hans pappa var med och startade upp hotellet ;)... Det du ska välja är www.hs-server.nu det hotellet kommer att knäcka till hösten då de får in en win 2000 server... www.admax.nuwww.ballou.se är också 2 bra hotell... även swebase är bra, som mott sa
------------------
// David Nilsson Hemsida
ICQ #: 35288637
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Gör dig själv en tjänst och kolla in dem innan du avfärdar mina förslag. Mediatempe är kanske något överklass, men så får man ju valuta för pengarna också...
Visserligen utländska, men ack så proffsiga...
------------------
Mina knäskålar klapprar fortfarande efter Kent-Mustafas trummsolo!
Ja HS-server ska man verkligen undvika. Bara nån gubbe som köpt in sig på några kassa servers i USA som han nu hyr ut plats på... :e :e :e
Dessutom har han ju inte gjort designen på sidan själv så...
Sen kan man ju bara ta en titt på de "snygga och välbesökta" sidorna som han sponsrar för att få sig ett gott skratt. :e www.admax.nu tycker jag däremot funkar bra, precis som www.vegasys.se
------------------ "Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."
Popular Mechanics, 1949
Då är Swebase något för dig. De har stöd för allt det du sa (alltså finns MySql med) och du får en separat Linux och en äkta Windows-serrver för samma pris om du vill det.
------------------ Daniel Mott
________________ War Is Peace. Ignorance Is Strength. Freedom Is Slavery.
1984, George Orwell
[: E-posta gärna. :]
Finns det möjlighet att få MySQL databas och telnet access i UNIX miljö?
Svar:
Vi kör helst inte med MySQL. Vi använder oss helre av PostgreSQL, det är en mer komplett SQL server. Man får inte telnet access utan access via SSH. SSH är nästan samma som telnet bara det att SSH använder sig av krypterad kommunikation mot servern.
------------------ "Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll"
Nu pratar du väl i alla fall i nattmössan? Min pappa har aldrig ägt och kommer nog aldrig att äga Swebase heller. Han har dock hjälpt till att starta upp, men äger det knappast!
Anledningen till att jag tipsar om det är att jag har webhotell där och tycker det fungerar väldigt bra.
------------------ Daniel Mott
________________ War Is Peace. Ignorance Is Strength. Freedom Is Slavery.
1984, George Orwell
[: E-posta gärna. :] Hur skulle du röstat om det varit EU-val idag?