:q
Förklaring, tack!
------------------
"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."
Popular Mechanics, 1949
4 svar · 278 visningar · startad av michaelcarlsson
Hej igen, nu har jag som vanligt en fråga till.
Jag tänkte registrera mig för ett webhotell och betala lite pengar, och då är ju ett MÅSTE att uppdatera sidan med FTP och jag har aldrig gjort det innan.
Därför vill jag testa att bygga med ftp innan jag betalar några tusen i månaden.
Har eller finns det någon sida där man kan bygga sidor med FTP?
Tacksam för hjälp!
:q
Förklaring, tack!
------------------
"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."
Popular Mechanics, 1949
Gå med i Passagen eller Geocities. Då får du gratis webbplats som du kan komma åt med FTP.
http://www.geocities.com http://www.passagen.se
Saxat från Mattis flummiga FAQ..
Hur använder jag FTP?
Att använda FTP är inte lika svårt som det verkar vara. Det första du behöver göra är att skaffa dig ett FTP-program. Sådana hittar du på Download.com och många andra siter. När du köper tidningen Pc för alla följer det med en CD som också innehåller ett FTP-program. Här kan du ladda hem FTP-programmet WS FTP LE helt gratis.
När du har skaffat dig FTP-programmet behöver du bara fylla i dina uppgifter.
(Innan du gör detta bör du "skapa en ny site" i FTP-programmet. Välj "New site" i File-menyn i WS_FTP)
Vid rutan som heter "Host name" eller något liknande skriver du adressen till din FTP-server. Denna adress har du fått från din internetleverantör eller webbhotell (adressen brukar se ut såhär: ftp.server.com).
Vid rutan UserID skriver du ditt användarnamn och vid rutan Password skriver du ditt lösenord.
Adressen till FTP-servern, användarnamnet och lösenordet skall du ha fått av ditt webbhotell eller din internetleverantör.
Övriga fält kan du lämna tomma. Nu behöver du bara klicka på "OK" eller "Connect" för att ansluta.
De flesta FTP-program fungerar så att man till vänster har en ruta där man ser filerna på sin egen dator och där man till höger ser filerna på sin server.
Bläddra dig fram till dina filer i den vänstra rutan. Markera filen som du vill ladda upp och dra den till den högra rutan medan du håller i musknappen. Du kan även använda dig av en knapp som heter "Upload" eller som det är en pil från vänster till höger på (varierar från program till program).
Nu har du laddat upp en fil!
------------------
webmaster resources
[Redigerat av Matti den 10 maj 2001]
några tusen i månaden? hoppas du överdrev. mer än 150 kr/mån ska man inte behöva betala för själva webhotellet. sen kan ju domänavgift tillkomma, men det är bara ca 300kr/år.
några tusen i månaden? hoppas du överdrev. mer än 150 kr/mån ska man inte behöva betala för själva webhotellet
Det beror ju helt på vad det är för typ av hosting. Vissa alternativ kan kosta uppåt 20 000 i månaden.
------------------
skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel