Har gjort en hemsida där jag har en lösenordsskyddad medlemsavdelning och en fri avdelning. Tanken är att alla kan komma in på den fria avdelningen men måste betala för att komma in på medlem. Frågan är, vad är bästa sättet att ta betalt på från dom som vill komma in på medlem? Man kan ju skicka U/L genom mail men hur ska jag få pengarna? Snigelpost i kuvert är osäkert och kreditkort lite komplicerat samt att många fortfarande tycker det känns osäkert att betala med kort på nätet...
den som kommer på nån riktigt bra och säker idé för betalning på nätet kommer bli ruggigt rik :p finns ju inget som folket är riktigt nöjda med än (själv tycker jag cc funkar fint)
Det jag tycker verkar bäst med "spacecoin" är att man kan ta betalt per nerladdning (i realtid) från folk samt att den är svensk. Hittar inte hur mycket dom tar betalt, har du/ni några erfarenheter från "spacecoin"??
Några andra tips på svenska företag som gör att man på ett smidigt, billigt och säkert sätt kan ta betalt, ner till någon tia för att någon laddar ner exempel ett egenkomponerat program eller en film??