webForumDet fria alternativet

Namezero

Webbhotell & domäner

2 svar · 229 visningar · startad av Addeladde

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg
Frågan#1

För några år sedan registrerade jag ett domännamn på namezero vilket var mycket dumt. Nu skulle jag vilja köpa det av dem och undrar om de är seriösa så att man kan betala med ett kreditkort?

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Det är alltid en risk med kortbetalning

Hur seriösa de än är så finns alltid risk för info-läckage. Se alltid till att det är en säker websida som hanterar dina kortuppgifter.

Om du har kortet kopplat till ett konto utan kredit och som du bara lägger in pengar på när du ska betala online så löper du ingen större risk om numret kommer på avvägar.

Växelkursändring mellan onlinebetalningen och den senare verkliga banktransaktionen kan tillkomma.

Jag har handlat online ganska mycket de sista åren och fått byta kortnummer efter att en säker webbutiks personal läckt kortinfo. Jag har också blivit informerad av polis som vid eko-utredning hittat ett kortnummer som de kunnat spåra till mig.

Jag har bara betalat på seriösa och säkra siter i olika världsdelar. Jag har aldrig blivit blåst av någon website, men har fått byta VISA-nummer ett par gånger. Jag brukar undvika att ha pågående betalningar med flera websiter parallellt.

Naturligtvis har jag tagit kontakter för att analysera risker med onlinebetalning. Varken Nordea eller VISA har haft något att invända mot metoden med ett kreditlöst konto som fylls på inför betalning online. Reserverar deras online-system pengar som inte finns på kortkontot så drabbar det inte mig.

Läs cafétråden Visakort oxå.

Medlem sedan maj 2001797 inlägg

jag har betalt hos namezero ett par gånger med visakort (nordeas bankkort med visa) och har så vitt jag vet inte blivit blåst (på pengar iaf...)

edit. blurp

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)