webForumDet fria alternativet

Telias mailserver gör mig ledsen...

Bredband & telefoni

12 svar · 472 visningar · startad av mynonaa

Medlem sedan okt. 2001133 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Jag har precis beställt Internetabonnemang av Telia. Jag kör via modem. Nu har jag fått problem.

Jag använder mig av ett , (komma) i namnet för min email (avsändarnamnet). Så fort jag använder kommat så blir mitt namn modifierat hos mottagaren. Det ser ut så här ungefär:

Efternamn@maild.telia.com, Förnamn <efternamn.förnamn@telia.com>

Så här ska det se ut hos mottagaren.

Efternamn, Förnamn
<efternamn.förnamn@telia.com>

Ringde deras support, hon prövade och fick samma resultat. Hörde på direkt på henne att hon inte visste vad hon skulle göra. Hon gick och frågade sin överordnande. Han sa att jag skulle kunna ha vilka tecken som helst i namnfältet.

Då tyckte de att jag skulle ringa till Microsoft och få hjälp hos dem. Jag har testat med flera olika mailprogram och med samtliga fått samma resultat. Använder mig av Opera vanligtvis om någon undrar.

Då undrade jag om jag kunde göra en felanmällan. Det kunde jag inte då det inte var Telias fel. Fick tipset att ringa min hårdvaruleverantör :q Vad har dem med saken att göra :e

Nu rådfrågar jag Er!

Vad ska jag göra?
Ska jag ringa och göra en felanmällan?
Har ni någon liknande erfarenhet?

Det är så att med abbonomnanget skulle jag skicka in ett underskrivet avtal med dem inom fem dagar. Jag kommer inte att skriva under det så länge dem kan inte ha en riktig emailserver.

Då jag är ganska irriterad på detta så ber jag er endast svara med seriösa inlägg. :x

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

vart är kommat? i email adressen eller ditt namn?
om det är i ditt namn så är det i mail clienten du kan ändra det, annars så får nog telia snällt hjälpa dig

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Men.. Kan man verkligen ha kommatecken i mailadresser????

Punkter går bra, men inte komma va..?

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

jag tror oxå det är så.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Så här ser det ut när man reggar en hotmail med kommatecken:

Ange en annan e-postadress. Namnet före symbolen @ måste börja med en bokstav och får innehålla bokstäver, siffror och understreck (_). Det får inte innehålla blanksteg eller andra tecken.

komma bör inte fungera, men tror mynonaa menar avsändarnamnet.

Jag har provat att ha komma i användarnamnet. Det funkar bra hos mig. :q

renholm skrev:

komma bör inte fungera, men tror mynonaa menar avsändarnamnet.

Jag menar avsändarnamnet.

Nicrosoft skrev:

Jag har provat att ha komma i användarnamnet. Det funkar bra hos mig.

Det funkar bra hos mig också, med Algonet. Men inte med Telia.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det funkar bra hos mig också, med Algonet. Men inte med Telia.
Nu är jag långt ifrån någon expert, men det luktar lång väg som att det är Telias mailserver som inte gjort sitt. Förklara läget för Telia, och var noga med att nämna skillnaden mot att använda Algonets server, samt att du provat med flera olika mailklienter.

Då undrade jag om jag kunde göra en felanmällan. Det kunde jag inte då det inte var Telias fel. Fick tipset att ringa min hårdvaruleverantör :q Vad har dem med saken att göra :e
Ingenting, med det är humor! ;)

Mvh,

Jag har oxå Telia men jag har ADSL, vi ansluter förmodligen till olika servrar..

Får ringa imorgon igen. Historien fortsätter imorgon...

Har ringt ditt där ett par gånger nu. Till sist felanmälde en kille det. Fortsättning följer!

bra de.. spännande

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)