Modemet blinkar (enlikt Telia) tills dem har byggt ut telestationen tillräckligt mycket. Fick besked idag att det skulle funka tidigast 1:e april... :(
min kompis hade sitt ADSL modem i 6 månader och det funkade inte (Men för hans grannar fungerade det utan problem) så de ringde typ en gång i veckan till Telia. Och de sa "vi har slut på ip men nästa vecka ska det funka" nästa vecka funkade det inte.Så han ringde nästa vecka igen med samma svar. Och efter ett halvår fick de en faktura på ca 1500 för att de hade använt ADSL men deras modem bara blinkade m.m så då blev de trötta på telia och ringde tidningen. När tidningen ringde upp telia så tog det 5 minuter innan de kom en telia snubbe till dem och fick bytt modem för det var sönder men de kunde de ju inte kläcka ur sig på 6 månader utan det skulle krävas tidningen för det.
Och till sitt försvar angånde det med inte tillräckligt ip var att teknikerna inte hade informerat Supporten om problemen som kan uppstå med modemen m.m.
Kan ju glädja er med att jag bor 2.1 mil ifrån närmaste utbyggda ADSL station - Så det är ju bara 16-32 mån kvar till dess att jag kan surfa snabbare än 44kb/s :e §e
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
282 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849