webForumDet fria alternativet

ComHem problem? Finns det?

Bredband & telefoni

11 svar · 485 visningar · startad av Skywalker

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg
Frågan#1

Är det någon som har negativa erfarenheter av Comhems tjänster?
Jag tänker då på deras "Internet Cable" som man kan få i en lägenhet.

------------------
Forumledare webForum

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Jag tycker det funkar ganska bra. Har väl inte haft några större problem med dem.

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Mina polare och min farsa har haft lite problem med att koppla upp sig den senaste tiden (Tumba).. men totalt sett så har det väl ändå fungerat rätt smärtfritt. Beställ ett abonnemang om du kan.

------------------
webmaster resources

Medlem sedan aug. 2000129 inlägg

Har haft det i snart två år och tycker att det funkar rätt så bra.
Det var bara från början då det ofta inte gick att koppla upp sig pga fel nånstans i comhem's nät, men det händer aldrig nu för tiden. Sen var det att vi skulle få ett nytt modem....de sa att det skulle komma inom tre dagar, det kom efter 4 veckor. Tur för de att de skickade ett brev där de bad om förlåtelse över deras "dåliga" service ;)

------------------
if(SmC==notHere)
then (SmC==backSoon)
else die;

[Redigerat av polswed den 24 mar 2001]

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

Upplevd hastighet?

------------------
Forumledare webForum

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Det är inte så ofta man kommer upp i 70kb/s på en fil. Men på flera tillsammans kan man göra det om man laddar ner från en bra server. :)

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Mitt modem gick sönder, och det tog drygt en månad att få ett nytt, fast de lovad att det skulle komma inom en vecka. Segt.

Annars funkar det väl oftast fint.

------------------
Gislaved.net
"Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker."

Medlem sedan maj 20011 343 inlägg

har haft dem sen i sommras och är skit nöjd!
Fast lite slö uppströms :( typ 15kb/s ungefär!

------------------
verktygslådan

Ett gott trams förlänger
livet :e

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

*Aktualiserar denna tråd igen*

Funderar på att gå från Telias ADSL & koppla in ComHems internetcable då min lägenhet redan är förberedd på det...

Kommer jag att göra bort mig eller vinner jag speed på det?

Fördelar Vs. Nackdelar?

(För er nykomlingar så är det jag som startat denna tråd under mitt dåvarande nick "Skywalker") :)

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Jag har kört ComHem sedan september 2001 och de enda problem som uppstått har jag jag kunna lösa själv genom ipconfig dvs det fuckar upp sig med IP-numret ibland. (Det sker kanske max två gånger per kvartal eller så... )
Jag kör 512 varianten och den duger gott och väl för mina behov ty jag är bara ute efter den fasta månadskostnaden. Som det stod tidigare så är uppströmsfarten lite taskig men det är sällan jag laddar upp stora mängder filer så det spelar egentligen ingen roll.
Nedströms känns det som om det vissa tider på dygnet är lite segare men det kan ju bero på att internet i stort är högre belsastat dessa tider...

tptest_comhem_512k.png
Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

*Aktualiserar denna tråd IGEN*
Jag ska flytta och kan välja mellan Telia ADSL och Comhems InternetCable. Vad ska jag välja? *kan inget om sånt här :r*

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Jag har ComHem och det har funkat bra det senaste 12 månadern men innan dess så var det en massa problem i vårt område i alla fall och jag kör med 1 mb varianten och laddar ner i medel 90kb just nu sitter jag och laddar ner i 134 kb/sek.

Men när jag ska spela cs tex på nätet så ligger pinget på runt 60 och uppåt, Så är det för mina vänner som också har comhem i området.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)