webForumDet fria alternativet

Webhotell

Webbhotell & domäner

37 svar · 1 033 visningar · startad av Type

Medlem sedan mars 20021 239 inlägg
Frågan#1

Jag blir förbannad.. känner att jag måste fråga någon som kan.

Jag gick på det här med sodaweb. Betalade 500 spänn för ett webhotell i ett år.

På hemsidan finns ett formulär där man kan ställa frågor o även ett forum med ställda frågor man kan läsa om. Forumet är tomt, o sen säger de att support på mysql-frågor kostar 300 spänn i timmen. Det står ingen stans men tydligen har de besämt det ändå. När jag frågade något 21.40 sa de att supporten stängde 21.30 .. inte heller det står någon stans...

Att domänen ligger nere rätt ofta är väl också en sak att klaga på..

Om man ska administrera eposten måste jag säga till en kille på icq som säger till han som har hand om det som sen ändrar. Jag kan inte själv ändra lösenord/användare. Detta gör att båda killarna måste vara uppe för att jag ska kunna administrera.. helt asjobbigt

Det nya som gör att jag blir assur är att de flyttade allt till en annan server men missade backupen på mysql-databasen. Eftersom de inte ger en tillgång till telnet måste man sitta via sidor o skriva mysql_query() och skapa om alla tabeller och data.

får de göra så? vem ska jag vända mig till?

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

URL till det webbhotellet?

Han vill inte ge ut den, säger att det är knas... jag ska fortsätta jaga... vänta lite bara.

Han vägrar ge mig adressen...

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Vill "han" inte ge ut adressen till sitt webhotell?
Vem e han?
Du måste väl veta adressen till sodaweb om du e kund där?

Jag tycker det verkar väldigt konstigt :)

Problemet är att han säger att de lagt ner sodaweb... Att jag nu betalade till en privatperson som har en server.

Detta är väldigt tatt, inte alls den blid jag fick vid registrering...

Borde jag vända mig någon stans o klaga?

Jag vill ju ha ett fungerande webhotell, eftersom jag har betalat pengar... Annars vill jag ha tillbaka mina pengar o kunna välja något annat hotell...

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Kräv tillbaka pengarna! Jag tycker att detta verkar vara någon trettonåring med en server i garderoben ;) :e

Viking:

Det är precis vad det är!

Jag har sagt att jag vill ha pengarna tillbaka, men han vägrar.. vad ska jag göra?

Hota med polisanmälen ... Om det är en trettonåring borde han/hon bli smårädd (eller helt enkelt vara för dum för att bli det :OO) och fixa tillbaka pengarna. :)

det funkar inte...

borde hota med typ internetombudsmannen... o verkligen ta kontakt med dem.. det är ju inte jag som gjort fel.. borde gå igenom.. om det bara funkar o de svarar.... visst?

Eller pratar du med hans/hennes internettillhandahållare (konstigt ord :o) och kanske stänga av uppkopplingen ...

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Frågan är ju hur seriös han har varit med moms och liknade... har du fått något kvitto osv?

Jag tycker han verkar lite småmysko... varför inte polisanmäla honom? eller gå till SVTs plus!

Polisanmäla honom för vad?

För att han inte håller vad som utlovats, håller måttet ...

Men Sverker var en bra idé! :)

Sverker? Vem menar du? Fattar nada :OO

I plus, typ programmet i SVT (2 tror jag) som kollar upp olika tjänster och produkter ...

Aha, men om jag ska maila dit så får jag nog inte svar på flera år.. de tar väl bara upp saker i TV? det var känslan jag fick när jag surfade dit.. men jag ska kolla upp det mä.. är hos konsumentverket nu...

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Det finns säkert flera grejer att sätta dit killen på. Är det bara en privatperson så har han säkert inte tillåtelse att köra server för vinning hemma. Har han gjort en laglig affär om han inte har företag (har han F-skattesedel osv.).

Läste du några avtal eller liknande när du beställde tjänsten?

Tengblad:

Nej, jag fick inga avtal alls. inget kvitto heller. Bara skicka pengar till postgiro o inget mer sen.. *snyft*

Visst, jag kanske är blåst, men att sätta dit honom borde jag väl kunna göra?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag tycker att du ska ring och prata med polisen! Dom kan om inte annat ge dig råd! Jag skulle själv inte ha tvekat.

296 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
159 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
150 ms — ändringar (db)