Jag blir förbannad.. känner att jag måste fråga någon som kan.
Jag gick på det här med sodaweb. Betalade 500 spänn för ett webhotell i ett år.
På hemsidan finns ett formulär där man kan ställa frågor o även ett forum med ställda frågor man kan läsa om. Forumet är tomt, o sen säger de att support på mysql-frågor kostar 300 spänn i timmen. Det står ingen stans men tydligen har de besämt det ändå. När jag frågade något 21.40 sa de att supporten stängde 21.30 .. inte heller det står någon stans...
Att domänen ligger nere rätt ofta är väl också en sak att klaga på..
Om man ska administrera eposten måste jag säga till en kille på icq som säger till han som har hand om det som sen ändrar. Jag kan inte själv ändra lösenord/användare. Detta gör att båda killarna måste vara uppe för att jag ska kunna administrera.. helt asjobbigt
Det nya som gör att jag blir assur är att de flyttade allt till en annan server men missade backupen på mysql-databasen. Eftersom de inte ger en tillgång till telnet måste man sitta via sidor o skriva mysql_query() och skapa om alla tabeller och data.
Problemet är att han säger att de lagt ner sodaweb... Att jag nu betalade till en privatperson som har en server.
Detta är väldigt tatt, inte alls den blid jag fick vid registrering...
Borde jag vända mig någon stans o klaga?
Jag vill ju ha ett fungerande webhotell, eftersom jag har betalat pengar... Annars vill jag ha tillbaka mina pengar o kunna välja något annat hotell...
Hota med polisanmälen ... Om det är en trettonåring borde han/hon bli smårädd (eller helt enkelt vara för dum för att bli det :OO) och fixa tillbaka pengarna. :)
borde hota med typ internetombudsmannen... o verkligen ta kontakt med dem.. det är ju inte jag som gjort fel.. borde gå igenom.. om det bara funkar o de svarar.... visst?
Aha, men om jag ska maila dit så får jag nog inte svar på flera år.. de tar väl bara upp saker i TV? det var känslan jag fick när jag surfade dit.. men jag ska kolla upp det mä.. är hos konsumentverket nu...
Det finns säkert flera grejer att sätta dit killen på. Är det bara en privatperson så har han säkert inte tillåtelse att köra server för vinning hemma. Har han gjort en laglig affär om han inte har företag (har han F-skattesedel osv.).
Läste du några avtal eller liknande när du beställde tjänsten?