--------------------------------------------------------------------------------
Orginalinlägg av Luxman
"Vår" lilla nyhetssajt 24timmar, som förresten fick stora journalistpriset 1998, har expanderat kraftigt efter tecknande av strategiskt sammarbetsavtal med Aftonbladet.
Nu finns nyhetsajten i 57 orter i sverige.
Jag citerar 24timmars egna beskrivning:
Det här är en lokal webbplats för dig och din hemstad, med små och stora lokalnyheter. Våra journalister rapporterar om det som händer nära dig. Men du kan också själv bli medlem och skriva in dina egna lokalnyheter, eller information från din förening. Du kan också annonsera ut din bil eller cykel på våra köp- och säljsidor, givetvis utan kostnad. Allt är gratis för dig som användare.
Sajten har fungerat bra som lokal nyhets- och webbplats i Örebro och om det konceptet går att överföra på övriga orter så kan det vara väl värt att lägga till den bland "favoriterna". www.24timmar.se
Blä Ekerö fanns ju inte
Föresten, stora journalistpriset 1988? Du menar inte 1998?
------------------
Two beer or not two beer - That isch not a queschtion either
He he man kan inte redigera sitt inlägg när det har blivit flyttat, så här kommer ett förtydligande i ett nytt inlägg istället:
När jag skrev "vår" i inledningen så menade jag vi Örebroare, jag själv är inte på något vis involverad i 24timmar.
Så att inte någon tror att jag gör otillbörlig reklam ;)