Vet inte om det är rätt forum det här men jag lägger den här iallafall.
Kollade mailen i detta nu och så hade jag fått ett mail från Passagen där det stod så här:
Bäste Medlem,
Vi vill tillsammans med vår partner Carambole erbjuda dig möjligheten att placera din hemsida på deras webbhotel, med ett mkt förmånligt och unikt medlemserbjudande fr. 59 kr/mån. Fördelar med Caramboles webbpaket är bl a:
* Egen unik adress
* E-postadresser knutna till domännamnet
* Professionell hemsida utan reklam
* Möjlighet till fler tilläggstjänster, tex egen webbshop
Vill du att det ska vara snabbt, enkelt, och inte för dyrt att komma igång med en riktig hemsida, då är Caramboles webbpaket det rätta för dig!
Du som är Passagen medlem erbjuds följande två webbpaket till specialpris:
I - WebbSMALL
* 1 st domän (.com, .net eller.org)
* 5 MB hemsideutrymme
* 1 st E-post konto inkl. webmail
Pris: 59 kr/mån. inkl. moms
Beställ här!
II - WebbMEDIUM
* 1 st domän, (.com, .net eller.org)
* 10 MB hemsideutrymme
* 2 st E-post konton inkl. webmail
Pris: 84 kr/mån inkl.moms.
Beställ här!
* Båda paketen ligger på Linuxplattform och inkluderar webbmail, FTP-stöd, statistik, Email-support och stöd för flash och wap.
Betalningen faktureras årsvis i förskott.
När började man köra Flash på servern? :q
Amatörer... :l
Nog det mest amatörmässiga mailet jag fått av Passagen...
Om inte serverns MIME-typer är konfigurerade för flash så kommer inte flashfiler att fungera, i alla fall inte i lite äldre webbläsare. Senare versioner av exempelvis IE fixar dock ofta en flashfil även utan rätt MIME-typ i HTTP-huvudet.
Kontentan blir alltså att Passagen har rätt i att servern stöder flash, men man kan fråga sig om det är så mycket att skylta med :) Annars var det inget vidare erbjudande. Ett POP-konto? Snålt. :l
Lugna puckar nu innan ni beställer. Det står inget om det stödjer html så det kan vara en fälla. §e ;)
Passagen har grym support med har jag märkt den senaste månaden. Jag har ett par gamla konton där som mailen vidarebefordras till min nuvarande mail men de verkar inte klara av att stänga av vidarebefordringen ens. :( Jag har gett dem veckan ut på sig att fixa det, sedan styr jag om alla mail till de adresserna till deras egen support så slipper jag det iaf. §jr ;)