webForumDet fria alternativet

Bruten uppkoppling!!!

Datasäkerhet

4 svar · 242 visningar · startad av Fredriksson

Medlem sedan nov. 2000319 inlägg
Frågan#1

En "kompis" har lyckats komma över ett program där man via att veta någon IP-nummer enkelt kan bryta dennes uppkoppling. Och nu ägnar han all sin lediga tid åt att bryta min. Detta har börjat bli jävligt irriterande så om det är nån som vet hur man kan sätta stopp för detta så blir jag överlycklig.

------------------
// Fredriksson

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Hm, hur får han tag ditt IP-nummer? Om det är via ICQ så kan man välja att dölja det. Har han en s k sniffer för att kolla upp IP-nummeret, byt ICQ-nick.

Funkar inte det så finns ju alltid den härliga metoden att långsamt tvinga honom käka gröt genom ett sugrör, fastklistrad på en vägg medans du kör 2 tums spikar genom hans bildskärmsrör. ;)

Aj.

------------------
Canis meus id comedit

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

Annars så kommer nog ett litet fint e-mail till personens ISPs abuse-avdelning att lösa problemet... §e

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
- Martin Lindhe

Medlem sedan nov. 2000319 inlägg

Gillar ditt andra förslag, casca. Tror jag skall försöka med det. :e

Bughawk: Hur får man reda på var man skall skicka mailet???

------------------
// Fredriksson

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

Du måste lista ut vad han har för IP-adress. Sen kör du en lookup på honom, www.nic-se.se tror jag du kan använda. Eller www.ripe.net
På någon av dessa sajter (eller kanske någon annan..) så får du träff, och då kommer det att stå vilken mailadress den ISP:ns abuse-avdelning har.

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
- Martin Lindhe

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)