Jag undrar om någon känner till i vilket land/företag dom bästa ”Bulk SMS” gaytwayen finns?
Någon som har egna erfarenheter av detta?
Jag är även nyfiken på mer information om hur debitering fungerar via SMS, misstänker att man måste sluta avtal med en operatör så som Telia eller Conviq och sedan får betalt av dom. Som med 071 nummer?
Har själv varit i ganska utpräglad planering av sådan tjänst. Har varit i kontajkt med utländska operatörer etc.
Det som jag nog tror sig läämpar sig bäst är det som de tre stora, Vodafone, Comviq, Telia erbjuder.
Detta är en typ där du kan bli tilldelad ett kortnummer, samma över alla operatörer. Kostnaden, för användaren, är sedan som följer. De skickar ett sms till kortnummer och får sedan ett sms tillbaka, för detta debiteras de en viss summa. Denna summa delas sen mellan dig och operatören. Själva kontaktandet med sms-centralen kan jämföras som en kontakt med en mailserver. http://www.vodafone.se/550_1.jsp?service_id=554
Får förutsätta att dessa är generella priser, på tariff. Detta är ju de priser som gäller, även om kunden har Vodafone som Telia, priserna är det samma.
På mitt Tele2/Comviq-företagsabbonemang så är det <mobilnummer>@sms.tele2.se som gäller, jag vet dock inte om det stämmer för privatabbonemang och/eller kontantkort etc.