Tjena har läst ganska många inlägg om webhotell i dessa forum... Frågan är vad man ska välja jag har nu blivit piskad till att skaffa ett själv. Vad ska man tänka på vart är det billigast.
Jag vill ha tillgång till alla tjänster dvs egna script och även om det finns admin via web. Jag har en domän idag som jag vill att webhotellet fixar en redirect till dvs står med dns server. Kostnaden för att ansluta sig och månadskostnaden skall självklart vara så låg som möjligt.
Har läst någon datatidning nu när man gick igenom alla webhotell kommer inte ihåg vad den hette kanske var det internetword... Men det verkar som ganska dyra alternativ. Det borde finnas flera vad använder ni och hur tycker Ni att de funkar? kan jag tillgodose mina behov med det hotell som Ni har hemsidan liggandes på?
Finns det intresse att några av oss slår våra påsar ihop och gör något tillsammans?? inte vet jag frågorna är många och jag hoppas att just du kan hjälpa mig lite i dennna djungel.
Fördelar/det du får:
gratis
php4
cgi
mysql
ssi
dns
15 Mb utrymme
statistik
obegränsade pop3-konton
obegränsade emailalias
Nackdelar/det du inte får:
bara 100 Mb trafik i månaden
Ofta segt, både web och ftp
ingen inbyggd administration
endast cgiscript i cgi-bin
Ja, det var väl det jag kom på. Jag använder portland eftersom jag inte har skyhöga krav eller vill betala nåt som privatperson. Som företag kanske man ska satsa på nåt bättre,men det här räcker för mig.. :e
------------------ Axel - Kid B
[Secret info™ part three Axel är 1,79 m och väger 65 kg.]