Går det inte att välja de andra då? Var ligger begränsningen?
Land - Sverige (ändra till usa :q )
------------------
[McD - Burgers for the people!]
[Redigerat av McD den 26 sep 2000]
11 svar · 280 visningar · startad av casca
Försökte "beställa" en domän där idag, men det är så gott som omöjligt för alla som inte är amerikaner..X(
Grejen är den att dom kräver att man accepterar ett (stort) antal reklam-erbjudande, typ hälften behöver du inte betala nåt för, men du måste välja minst 15 erbjudande, men endast 13 är tillgängliga för folk utanför USA!X(
------------------
Märks det att jag är röd?
[Redigerat av casca den 26 sep 2000]
Går det inte att välja de andra då? Var ligger begränsningen?
Land - Sverige (ändra till usa :q )
------------------
[McD - Burgers for the people!]
[Redigerat av McD den 26 sep 2000]
Jag har precis registrerat på domainzero.. gick finfint :e
Funkar bra också.. man kan välja att bli länkad i frames, så att namnet ligger kvar.
Man kan ha subdomäner osv.. kanon!!!
------------------
ps » Email » Bästa startsidan!
[Redigerat av ps den 26 sep 2000]
Domainzero är visserligen en cool ide, men de verkar vara klåpare på HTML :)
Så är ser koden ut som ser till att din sida kommer i en frame ("URL frame"-alternativet) och som gör att domännamnet står kvar i Location-raden i bläddraren.
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>
</TITLE>
</HEAD>
<title>eNom, Inc. Domain Name Forwarding Service</title>
</head>
<body bgcolor="#eeeeee">
<center>
There is a problem with the redirection/forwarding of this site.<br><br>
Please contact: <A HREF="mailto:">info@enom.com</A> to report the problem
or for more information.
<br>
This site provided by <A HREF="http://www.enom.com">eNom, Inc.</A>
Domain Name Services
<br><br>
TLD = com:80, SLD = xxxxxxxxxxx, ThirdLD =
<br><br>
There were no results from the database..<br><br>
<font size=1>Server: Redirector1
</center>
</HTML>
Finn fem (eller fyra i alla fall) fel :)
Dessutom vore det ju inte så dumt att kunna sätta en egen titel på sin sida, och att kunna ange egna meta-taggar som tex beskrivning och sökord [Det var ju så fint på namezero :)].
/nicclas - M.sc. HTML
Tjänsten är helt gratis (inte att förglömma)
Taskigt skriven kod; ja! men den fungerar :e
Mmm lite kass att man inte kan fixa sina egna meta taggar.. borde ju inte vara så svårt att ha med.. ska maila å höra varför det är så.. :)
------------------
Jag har också testat domainzero och det spelar ju ingen som helst roll att de flesta reklamerbjudandena som man måste motta endast gäller i USA, det är ju deras problem, inte vårat.
Jag tycker att tjänsten för att vara gratis är helt super! Inte nog med att man slipper en stor fet reklamblobba på varje sida, man kan själv lägga till MX-records och IP-nummer så att man kan mappa sitt domän till en egen webb/mailserver. Man kan även som sagts ovan köra med frame-alternativet och få sin URL inladdad utan att adress ändras i adressfältet. Men inte nog med det, man kan skriva www.domän.com/hejsan/hoppsan och om då www.domän.com är kopplat till www.fulserver/u454353/hejsan/hoppsan så laddas den sidan in i framen. Kalas! Man kan helt enkelt ange "absoluta" adresser fastän man använder URL-redirect i en frame.
Som slutkläm så är det ju kul att man själv blir reggad som REGISTRANT.
Otroligt mycket bättre än Namezero & Co.
------------------
Murphy's Law of Thermodynamics:
Things get worse under pressure.
Ok... har nästan ändrat mig nu, testade att klicka i dom alternativen som det stod "US Residents only" och - det funkade! :) Den är nu reggad, måste fixa fram DNS-info från mitt webhotell och sen är det bara att köra på... :)
Superbra tjänst! :e
------------------
the truth has spoken
Öh, vadå. Det räcker väl inte med DNS-info. Du måste väl använda deras DN-Server men du kan ge ett IP till din egen server (men då måste du ju ha en egen server med eget IP, och på typ webbhotell har man ju oftast inget eget IP). Så så bra är det inte. Och det blir tyvärr inte bättre av att deras DNS verkar vara lite trög ibland (vet inte hur ofta ännu).
/nicclas - http://www.nic-sys.se
Man behöver inte ha ett "eget" IP-nummer, man kan filtrera virtuella hosts på domännamnet. Om du har ett riktigt snällt webbhotell kan du slippa köra deras DNS men oftast får man inte det.
------------------
Murphy's Law of Thermodynamics:
Things get worse under pressure.
ni som vet, hur mycket reklampost rör det sig om... 100 brev i månaden eller ? :)
------------------
/Daniel W
Jag har inte märkt av att dom har skickat ut reklam ännu.. och jag har haft min domän i ca hmm några veckor..
------------------