Var på telecommässan igår och såg följande program...
DNS2Go knyyter datorer med dynamiskt tilldelad IP adress till ett fast namn. Detta innebär att en dator som tidigare enbart agerat "klient" för att hämta information från Internet, nu även kan agera "server" och erbjuda information via Internet. Exempelvis går det att sätta upp en egen FTP-, webb-, spel- eller e-postserver.
Nja, det beror väl på. Det är säkert bra om man t.ex. sitter på kabelmodem. Däremot är det nog ingen höjdare att försöka agera webserver om man sitter på ett vanligt 56-modem ;)
Men vem bryr sig? Jag har ju redan fasst IP :e
------------------ Kim Halderot - med rätt att snora
bughawk: du har rätt, blev fel där... bra sida med info finns på www.adsl.com
återgår till ämnet:
var inne på dns2go's site och såg att man kan välja port som besökare skall ansluta till, mycket bra för oss som har chello. UPC har nämligen behagat spärra port 80 :( I övrigt verkar det inte vara några nyheter...
Tips till dig McD: det går alldeles utmärkt att registera sig & börja använda DNS2Go redan nu, istället för att vänta på den svenska generalagenten. www.dns2go.com
Visserligen är tjänsten bara i beta-stadiet men det fungerar bra för mig. De bästa adresserna går åt först. ;)
var inne på dns2go's site och såg att man kan välja port som besökare skall ansluta till, mycket bra för oss som har chello. UPC har nämligen behagat spärra port 80
det kan bero på att du enligt avtal inte får ha en server. det ska då inte spela någon roll för dig att port 80 är spärrad.
------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
det man inte minns har inte hänt.
hit med en berka!</A>
Hehe, det är inte bara du Morph som spanar efter Chello-polisen. Jag gör det också ;)
Enligt deras support så ska dom lansera "företagstjänster" inom en snar framtid och då antar jag att ett alternativ kommer att vara fast IP-adress och tillåtelse att köra servrar. Om det inte blir allt för dyrt så är det ju ganska skoj.
------------------
Murphy's Law of Thermodynamics: Things get worse under pressure.
312 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e