webForumDet fria alternativet

Begära lösen och användarnamn till sin domän?

Webbhotell & domäner

9 svar · 507 visningar · startad av jispir

Medlem sedan maj 20011 343 inlägg
Frågan#1

Nån som vet om man kan göra det när ett webhotell håller inne med det?

------------------
/Jesper

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Skumt hotell skulle jag vilja säga ?! varför håller de inne med det ?

------------------
Mvh /Annelie
*RivJärnet och Heta Sidor*

Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den."

Vet jag inte men jag har egentligen inte frågat dem om det än, men jag bara undrade ifall jag inte skulle få det när jag frågar efter det!

------------------
/Jesper

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Hmm alla uppgifter skall ju komma ihop med resterande "nuffror o bokstäver" Som avtal mm

------------------
Mvh /Annelie
*RivJärnet och Heta Sidor*

Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den."

Min domän är registrerad på www.register.com utav mitt webhotell men när jag försöker logga in på www.register.com med de inloggnings uppgifter som jag har till mitt webhotell. Det står att jag har angett fel lösenord m.m!

Tycker ni att jag ska maila till dem och fråga efter dem?

------------------
/Jesper

Medlem sedan juli 20008 inlägg

Det är nog inte så att ditt användarnamn/lösen på webhotellet är det samma som det för din domän. (brukar det iaf. inte vara...)

Kontakta webhotellets registry-avdelning så borde dom ge dig uppgifterna (eller peka om domänen åt dig, om dom reggat den på sig själva)

Säj att du vill bli Technical Contact för domänen, om du inte redan är det (kört en WHOIS å kollat det?)

Om du köpt domänen genom dom är dom ju skyldiga att ge dig de uppgifter du behöver för att ändra domänen, eftersom du ju då är ägare till domänen.

jo det är klart!
När jag kolla på andra ställen där man kan söka på domäner och kollar infon om min domän då står den på webhotellet!

om inte kan du inte berätta hur man gör :)

------------------
/Jesper

[Redigerat av jispir den 05 sep 2000]

Medlem sedan feb. 2000438 inlägg

Technical contact behöver man väl inte vara? Däremot Administrative och Billing. Om du inte är det så ska du kontakta webhotellet direkt och be om en förklaring.

/Csson

Medlem sedan juli 20008 inlägg

Nej, det är klart. Det går lika bra med Admin eller Billing, och vid närmare eftertanke är det kanske bäst att du blir Admin, och webhotellet är Technical (så dom kan göra eventuella ändringar på domänen om det skulle behövas... typ ändra DNS eller så om dom skulle få för sig å byta DNS-adresser...)

Du bör kontakta dom och be dom göra dig till Admin eller Technical för domänen, så du kan ändra den som du vill! Det ska inte vara någe problem... i så fall är det ett jäkla dåligt webhotell...

Jag har pratat med dem!
Och de var ledssna över att jag inte fått med mina domänuppgifter!
Men nu är det löst de skulle skicka dem till mig på posten :)

Tack för alla svar :)

------------------
/Jesper

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)