Fick hem netlink idag. Gjorde alla inställningar det stod att man skulle göra i fjärranslutningen och kopplade uppp. Den kopplade upp som den skulle och så men jag kunde inte besöka några sidor eller nått liknande (kollade att dra igång icq också)
Är det jag eller Netlink som har problem?
Nån som hört om Netlink haft problem?(eller är jag för van vid Spray?)
Jag har Netlink 120. För mig funkar det helt utmärkt, perfekt uppkoppling, det känns som om jag använder mitt modem till 100%...Det har hänt ungefär 4 ggr när jag kopplar upp att jag inte kopplas upp utan måste avbryta och sen koppla upp igen...och då har jag haft netlink120 sen i maj om jag inte minns fel...
Fast jag har hört av andra att de har problem med netlink ibland, speciellt deras "gamla" "vara uppkopplad hela tiden upppkoppling" när Matti är tillbaka från finnkampen kan han nog säga sin sak om det...
Måste tillägga att någon bättre service har ja galdrig fått... man mailar dem och säger när de ska ringa upp en och de ringde på exakt utsatt tid och till min mobil med... Sen har de svarat på mina mail inom 12 timmar..
T.ex:
"
- Jag blir ansluten men hittar inga hemsidor.
Kontrollera nätverksinställningarna i kontrollpanelen (Startknappen -
Inställningar - Kontrollpanelen). Dubbelklicka på "Nätverk", markera TCP/IP och välj "Egenskaper". Klicka i "Inaktivera DNS" under fliken DNS-konfiguration. Starta sedan om datorn och anslut igen."
argg, jag hatar netlink, har fastpris 120 elelr va det heter, men nu har dom dragit ner det till 8 timmar per dag, ähh fy fan vad dåligt.. SKIT DÅLIGT !
:( och supporten , hmm , ja den är väl ok, Men, uppkopligen, jag hmm typ slog i hjäl mitt modem, jag råder dej inte att skaffa netlink som du ska spela och inte vill koplas ner varannan sekund, man koplades ner hela tiden, nu har jag ISDn på det, så nu går det ganska stabilt.. men jagråder dej nog inte att skkaffa netlink :)
------------------
/Simpa Nån som har nåt förslag på nån rolig signatur? :o)
Simpa, Du har Netlink 480 och inte netlink 120. Det verkar som om det är en stor skillnad mellan dessa två eftersom alla jag känner som har 480:n blir nedkopplade och tyckerdet är skit... Men alla jag känner som har Netlink 120 verkar ha det mycket bättre...
Chavez, Ring supporten och fråga?
Har du fyllt i egenskaper exakt som det står med rätta nummer o sådant. Var är det du har fått informationen ifrån? Är det pappert som du fått eller?.
Ne, använd inte Netlink. De är lika dåliga på att hålla avtal som Spray är (var).. fastpriset (surfa hur mycket du vill) blev plötsligt bara 8 timmar per dygn..